Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|6 съвета за добра радио реклама
Към радио рекламата специалистите често се отнасят като към доведеното дете на индустрията. Повечето криейтив агенции предпочитат да работят по нещо, което се излъчва в по-“бляскав“ канал като телевизията, външната реклама или герила инициативите.
Всъщност, когато са правилни радио съобщенията, могат да бъдат невероятно ефективно рекламно средство, смятат от About.Advertising. Тази медия има силата да се заиграва с въображението и да изгражда марка. Така се създават продажби. Как с нея може да бъде постигнат успех?
1. Ако искате да изготвите такава реклама, опознайте продукта отвътре навън, съветват специалистите. Това се отнася за всяка медия, но с особена сила важи за радиото. Тук не разполагате с незаменимата сила на визуалните средства, така че е необходимо да знаете всичко по върпоса. Какви са особеностите на продукта или услугата? Какво се има предвид с тези термини? Когато се запознаете с всичко, свързано с обекта, който ще рекламирате, започнете да мислите.
2. Изведете на преден план една голяма, дръзка идея. Фокусът е ключът в радиото. Не атакувайте слушателя с 5-6 твърдения, надявайки се, че той ще ги разбере и запамети. В повечето случаи хората вършат нещо друго, докато слушат радио (шофират, работят, готвят). Вниманието им вече е заето от нещо друго.
3. Не се чувствайте задължени да се придържате към общата идея на кампанията. Не е задължително радио рекламата да дублира звуците, мелодиите и шумовете на телевизионния спот. Същият продукт може да се рекламира успешно с една по-различна кампания. Вярно, не разполагате със силата на визията, както в дигиталните медии, печата и телевизията, но пък можете да развихрите въображението си и да създадете интересен вербален сюжет.
4. Хуморът наистина работи. Полицейските сирени? Не! Любимите радио спотове на хората най-често са забавни. Радиото се смята за перфектната медия за комедии и шоу програми. Разказите на забавни истории се помнят. Затова, ако сте решили да използвате хумора (което вероятно не е много подходящо, ако рекламирате инвестиционни услуги или застраховане), използвайте тази възможност. Избягвайте звукови ефекти, които имитират пожарни сирени, полиция или всичко друго, което всява паника и кара слушателят да се чувства объркан. Не се препоръчват радио реклами, в които гласът на говорителя е много висок и стряскат слушателя.
5. Избягвайте съобщения, в които се употребяват настойчиво жаргонни думи. Чували ли сте реклами, в които е задължително да бъдат цитирани текстове от закони наредби (на лекарства, алкохолни напитки и т.н.)? Ако записът ви ще съдържа 15 секунди рекламни думи и още 15 цитат от закона, изречен със забързано темпо, по-добре изберете друга медия, съветват специалистите.
6. Не "натяквайте" призива за действие няколко пъти. Например „Обадете се на 1-800-123-4567. Това можете да направите на 1-800-123-4567. На номер 1-800-123-4567. И накрая, всичко това, само с едно позвъняване на 1-800-123-4567.“ Няма смисъл от настойчиви повторения. Много клиенти смятат, че щом става дума за радио реклама, ако повторите номера за поръчки няколко пъти, ще повишите продажбите. Замислете се за следното: Ако при вас дойде някой и след като се запознаете, ви спомене и напише номера си няколко пъти, ще му се обадите ли? Или по-скоро ще се свържете с него, ако общуването с човека е разтоварващо и дори забавно? Радио рекламата работи с чувство за хумор. Освен това повечето клиенти днес ще проверят продукта в интернет, преди да го закупят, а там телефонът в повечето случаи е посочен.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.