6 съвета за маркетинга от Dunkin' Donuts

6 съвета за маркетинга от Dunkin' Donuts

Дигиталните медии са важен инструмент за водещия маркетинг, но не трябва да пренебрегваме значението на традиционната реклама.

Това смята бранд мениджърът на Dunkin' Donuts Джон Кастело. Той споделя впечатления за това кое работи в маркетинга в Advertsing Age. Отбелязва, че ръководеният от него бранд използва дигиталните платформи, но не забравя, че "ако сложим на стената на ресторантите си снимка на наши продукти, продаваме повече. Ако я махнем – по-малко".

Балансирането на традиционните способи на маркетинга с дигиталните комуникации е сложна задача, подчертава той. Но има шест начина да я направите по-лесна.

Ето кои са.

1. Приемете реалността. Да се надявате, че една кампания ще проработи не е стратегия. Успешният маркетинг редовно оценява кое работи и кое не, и дори нещо да е модерно, не го използва, ако не служи на интересите му. Всеки бранд е различен. Не следвайте стадото, само защото друг се е похвалил, че присъства някъде. (В някоя медия, канал.)

2. Променяйте се или умрете. Преди всичко въпросът, който всички маркетолози трябва да си зададат, е защо потребителите трябва да изберат бранда им пред останалите. Не всички могат да си отговорят на този въпрос. Някои се изгубват в търсене на отговора. В случая на Dunkin' Donuts, компанията решила да заложи на това да се позиционира като "мястото, където цяла Америка минава по пътя за работа или обратно, всеки ден". И това не бил рекламен лозунг, а цел.

3. Приемайте всеки вид договор с клиентите. Всичко, което ги докосва или определя изживяването им. Служителите в магазините са посланици на бранда. Запитан колко бранд мениджъра работят във веригата на Dunkin' Donuts, Кастело отговаря 100 000.

4. Бъдете пъргави. Ако вниманието на клиентите ви се придвижва към мобилните технологии и социалните медии, трябва да се движите с тях. Процесът към дигиталното всъщност е полезен – колкото повече са устройствата, толкова повече канали имате, с които да достигнете до хората. Същевременно, в днешния разсян и разхвърлян свят, трябва да излъчвате постоянно маркетинг съобщение. В случая на Dunkin' то днес е "What are you drinking?", показвано в мобилна реклама, на "Таймс Скуеър" и във Facebook. Компанията наскоро заложи на него, като помоли феновете си да споделят отговора си на въпроса в социалните медии. Така, тя откри в Twitter почитатели, които участваха в нейна телевизионна рекламна кампания с национално разпространение в САЩ.

5. Мислете дългосрочно. Инвестирайте в иновации, маркетинг, свързани с връзките с клиентите, програми за лоялност. Бъдете първи в мобилните стратегии. "Интегрираме всички екрани, които гостите ни използват", казва Кастело. Приложението на бранда му вече е свалено над 3,5 милиона пъти. Dunkin' Donuts използва и видеоклипове във Vine.

6. Изградете екип от служители, по-добри от вас. Времената се променят. Днес е нужна повече екипна работа, за да се достигне до всеки възможен човек. С тази цел се използва и франчайзингът, смятан за "тайно оръжие", поверено в ръцете на предприемачи, важни за бранда.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ