7 типа хора, които натискат бутона "Харесвам" във Facebook

7 типа хора, които натискат бутона Харесвам във Facebook

Как наричаме хората, които харесват фейсбук страницата? Най-често фенове, приятели, абонати. Но какво ги подтикнат да натиснат бутона „Like”? Какво ги обединява и различава като поведение и характер, така че да се обособят в универсални типове и категории. Важно е да поразсъждаваме над това, за да можем да открояваме активните от пасивните последователи, а оттам – и как все повече от втората група да се присъединят към първата. А за корпоративните страници - как да привлекат нови, потенциални клиенти.

1. Участници в конкурси

Различните онлайн конкурси и състезания са популярен способ бързо да набереш прилично количество харесвания на корпоративната страница. Много от тези нови приятели впоследствие се превръщат в трайни фенове.

 Много компании залагат именно на този подход, за да увеличат бързо базата си от последователи. Но освен това безспорно предимство, той си има един основен недостатък – повечето предложения не таргетират нужната аудитория. Истината, потвърдена от практиката е, че голяма част от така набраната фен-база може никога да не прояви интерес към ващите стоки или услуги. Затова пък живо се интересува от предложената като награда почивка на Хаваите.

2. Еднократни абонати

 Това са хората, посетили вашата страница по някаква причина и дали еднократно своето одобрение с бутона „Харесвам”. Но всъщност, те нямат траен интерес към дейността ви.

3. Забравени приятели

 Както и в реалния живот, в паметта на вашата фейсбук страница има стари приятели, които присъстват в списъка ви с поздрави за празници, в пощата или телефонния указател, но в действителност, отдавна сте загубили всякаква връзка с тях. Тази група включва хора, които не ви „отписват” от листата си, но в същото време им е дълбоко безинтересно присъствате ли в лентата с новости. Вие сте на ход отново да съживите близостта с тях.

4. Вътрешното обкръжение

 Тази група се състои от ваши служители и сътрудници, инвеститори, партньори и всички други, съпричастни към компанията ви хора. Това е надеждна и добра база, но за съжаление, с незначително влияние върху привличането на нови клиенти.

5. Желаещите да позиционират себе си чрез бранда

 Това са хората, които са харесали вашия бранд, не защото действително се интересуват от него, а за да бъдат асоциирани чрез него. Те искат да бъдат свързани с вас и се надяват накога да станат пълноценна част от вашия клуб. Ярък пример в това отношение е страницата на Ferrari, която има над 10 млн. лайка. Разбира се, повечето от тях нито притежават кола от тази марка, нито планират да си я купят в бъдеще.

 6. Критиците

 Тази аудитория предизвиква ужас в сърцето на всеки специалист по дигитален маркетинг. Хейтърите харесват фейсбук страницата само веднъж и само, за да получат достъп до трибуна, от която вече на воля могат да критикуват и да се оплакват. За съжаление, все повече стават онези, които недоволстват, отколкото тези, ксоито хвалят. Всеки бранд трябва мъдро да приеме този факт и да бъде готов да посрещне негативните коментари на своята страница. Един балансиращ подход за такива е случаи е да се обявят ясни правила на комуникация, поставящи граници на емоциите, които доста често могат да надхвърлят общоприетия тон на етичност.

7. Добри приятели

 Последната група обхваща вашите истински и искрени фенове. Както и в живота, тези хора се интересуват живо от това, което правите и предлагате. Харесва им да бъдат с вас, да общуват с вас. Не се поддават на влиянието на негативните коментари и с удоволствие се изказват във ваша защита.

 Какво да правят специалистите, които стоят зад бранда с цялата тази информация? Да осъзнаят, че базата от фенове, харесали фейсбук страницата не е еднородна. Брандът трябва да се научи да различава своите почитатели и да открие подходящият начин за общуване с всеки от тях.

По материали от чуждия печат

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ