Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|71-годишният стажант
Вашата рекламна агенция би ли назначила пенсионер в програмите си за летен стаж?
В бизнес, обсебен от модерната вълна да се поглъщат "най-горещите" млади таланти и който се стреми "да стимулира дигиталното изживяване" повечето фирми вероятно не биха го сторили. Но 71-годишният американец Дъг Маккинли опроверга правилото. За неговото начинание разказа американското списание AdvertisingAge. Историята е следната:
Всъщност Маккинли не е кой да е. През 2012 г. той е професор по реклама в университета "Брайгъм Янг" в САЩ и бивш собственик на агенция. Тогава решава да се пробва да стажува в рекламна агенция, защото вярвал, че никога не е късно да опиташ нещо ново. И предлага да се включи в летните стажантски обучения в базираната в Далас група Richards Group.
"Индустрията се движи бързо, а академията дори не се доближава до идеята за тази скорост", коментира той, сравнявайки темпото на промените в рекламния учебен план с "бързина на топенето на ледник". "Единственият начин да открия дали вършим възможно най-доброто в обучението на студентите не беше с повече изследователски труд, а като отида да поработя в агенция. Имаше нещо в мен, което ми каза "Ти си стар. Можеш ли да бъдеш 71-годишен копирайтър и да се състезаваш с тези деца, насред тази индустрия със забързано темпо, за която обучаваш студентите", каза той. Въпреки това, решава да се свърже с приятел, завършил университета, който бил дългогодишен сътрудник в рекламната група. Не се познавали добре – били се срещали веднъж, но Маккинли му обяснил мотивацията си и кандидатствал за неплатен двумесечен стаж през лятото. Университетът помогнал с част от покриването на разходите по инициативата. Вероятно имало значение да го вземат и обстоятелството, че изпълнителният директор на Richards Group - Стан Ричардс, бил на 80.
След като го, одобрили имало и едно последно препятствие преди да се впусне в авантюрата – 71-годишният Маккинли трябвало да убеди съпругата си да го последва в Далас. Но и с това се справил. През 2012 г. пристигнал в агенцията и се озовал "сред служители, които не знаеха много добре какво да правят с мен", разказва професорът. "Хората ме гледаха и се питаха "Той е стар, той е копирайтър и е професор, наистина ли?“, допълва.
Но след като му дали поле за изява, Маккинли се доказал като личност, която може да добавя стойност. Все пак, имал опит като като копирайтър в General Electric, работил в агенцията Wilson Haight & Welch в Ню Ингланд в началото на 70-те години и освен това известно време управлявал собствена рекламна фирма в Кънектикът - McKinlay Advertising. Тя се занимавала с B2B маркетинг и клиенти, предлагащи потребителски стоки. Оборотът й достигнал 30 милиона, след което през 1999 г. университетът го помолил да започне преподавателска дейност в областта.
По време на лятото си в Richards Group, на Маккинли били дадени задачи за двама клиенти - Orkin и AAA. За да се сдобие с най-добрия опит, агенцията му назначила метор – 25-годишния криейтив Скайлър Тайът. "Всички си донасяха компютрите Macbook Pro и iPhone-ите. Вътре и навън търсеха визуалните активи на компютрите си", впечатлява се професорът. Той си дал сметка, че вероятно по-рано е бил твърде критичен към служителите. "Всъщност, никой не ме мислеше за старче, което не знае пътя си и що е то употреба на социалните медии", казва той, като в същото време се определя като "пасивен потребител" на сайтовете за комуникация. Не използва много Facebook и Instagram, въпреки че в LinkedIn имал към 2012 г. 1000 контакта, което е доста.
За финал, Маккинли изразява надежда, че и други преподаватели по масови комуникации в университетите ще последват примера му със сверяването на часовника с реалната рекламна среда.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Китайски автомобилен гигант влиза на румънския пазар
Автомобили |Русия е предложила на САЩ да купи самолети на Boeing със замразени активи
Бизнес |Бившият британски премиер Лиз Тръс стартира собствена социална мрежа
Свят |Държавният секретар Рубио и спецпратеникът Уиткоф отиват във Франция за разговори за Украйна и Иран
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Балкански еднорози - колко са стартъпите с оценка от над $1 млрд. в региона?
Компании |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.