Coca-Cola разкри рекламната си стратегия за Супербоул

Телевизионна реклама в съчетание с призив към зрителите за действие в интернет - това е рекламната стратегия на глобалния гигант Coca-Cola за финала на американската футболна лига Супербоул. Предстоящото спортно събитие всяка година е най-гледаното в американския телевизионен ефир. В него се купува най-скъпата реклама в САЩ през годината. Марките се надпреварват да бъдат умни и запомнящи се в кампаниите си пред огромния брой телевизионни зрители в най-популярната вечер пред малкия екран. И тази година се очаква Супербоул да бъде гледан от над 100 милиона американци. Някои от миналогодишните му реклами от минута струваха до 3,5 милиона долара.

Coca-Cola тази година ще представи ТВ рекламата, която можете да видите след този текст. В 60-секундния спот участват камили, мажоретки, шейхове, каубои и лоши момчета-мотористи. Компанията отхвърли наскоро представената от нея реклама с белите й мечки, за сметка на компилацията от тези герои, показани да се гонят в пустинята.

Рекламата е разработена съвместно с агенция Wieden + Kennedy, САЩ. Тя се основава на ставащата все по-модерна тенденция в маркетинга да се вгражда игрови елемент (gamification). Видеото призовава зрителите да гласуват в интернет коя група от герои желаят да победи в показаното в сюжета надбягване в пустинята. Според отговора им, по-късно в рекламния блок на Супербоул ще бъде показан и финалът. Първите 50 000 души, гласували в посочените онлайн платформи - Facebook, Twitter, Instagram и Tumblr, ще получат подарък газирана напитка. Героите победители (мажоретките, мотористите или други) ще бъдат представени във втори, предварително подготвен спот от 30 секунди, завъртян на финала на играта.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ