Facebook ще въведе линия на времето

Facebook ще въведе линия на времето

Следващата актуализация в социалната мрежа Facebook ще бъде наречена Timeline. Това е своеобразна линия на времето, в която са отразени моментите в живота на човека, откакто той се е регистрирал. Това обясни Рик Кели – директорът продажби във Facebook. Той бе един от лекторите с презентация по време на двудневния конгрес на дигиталната индустрия с интернет маркетинг и бизнес Webit 2011, който започна вчера в столицата.

 Всички факти, които са били публикувани от потребителите в сайта и са останали в него, сега ще бъдат хронологично представени в последователен ред, разказа Кели. Новата Facebook подредба Timeline ще бъде въведена в цял свят в следващите седмици. Това е голяма възможност за брандовете, които все повече разчитат на работата с профилирана аудитория, за която знаят повече. Във Facebook те могат да бъдат поканени в личното пространство на човека.

 Над 2,5 млн. души в България използват Facebook, отбеляза още Рик Кели. Повече от 40% от трафика в сайта идва от потребители извън САЩ. В глобален мащаб 800 млн. души са в социалната мрежа. 350 млн. по света я използват от мобилния си телефон.

 Хората в съвременния свят се разделят с близките си и живеят на разстояние от тях. Случват им се много различни неща, които не могат да преживеят заедно, освен по този начин, с модерната комуникация. Това е разговор, който постоянно тече. Връзките във Facebook се случват в масов мащаб. Как могат бизнесът и маркетингът да се възползват от него?

 Ценно е, че освен чрез рекламите в сайта, популяризирането на продуктите и услугите в него става от „уста на уста“, тоест с препоръки от потребителите, които помежду си са приятели. Това непрекъснато се използва от бизнеса.

 60% от всички интернет потребители използват Facebook. 10 хил. уебсайта всеки ден интегрират бутонът „like” в страниците си и така се свързват с мрежата повече, давайки възможност за споделяне. 2 млрд. публикации се правят във Facebook всеки ден. 500 млн. души оказват, че харесват нещо през деня.

 Примерите за фирмено Facebook присъствие в целия този пейзаж идват най-вече от малки фирми, които се представят в социалната мрежа. Някои от тях дори са изградили бизнеса си на нейната база. Чрез фирмените страници в сайта фирмите успяват да получат обратна връзка с потребителите, което им бе много по-трудно досега.

 Има няколко вида присъствие в сайта, обясни директорът продажби в социалната мрежа. Единият е този на марките, които не се опитват да продават чрез Facebook, а само да присъстват в сайта и по този начин да се популяризират. Такъв пример е страницата на бисквитките Oreo (около 16 млн. фена). Идеята е, че следващият път, когато хората отидат в супермаркета, те може да се сетят за тази марка бисквитки и да си купят пакетче от тях. Някои други страници като ASOS например предлагат от тях да се направи покупка, освен че споделят информация за марката.

 И още: Предлага се възможност да се закупува реклама в дясната част на Facebook страницата. Тя е таргетирата. Насочена е към приятелите на приятелите на фирмата (продуктът/услугата) и така повишава интереса към нея във Facebook. Рекламата в сайта всъщност е ефективна, дори и да няма директно кликване върху обявата.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон
Митниците продават на търг 87 килограма златни и сребърни бижута, кюлчета и монети, задържани на ГКПП "Капитан Андреево"
Финансовата платформа Robinhood на Влад Тенев влиза в индекса S&P 500