Facebook ще въведе линия на времето

Facebook ще въведе линия на времето

Facebook ще въведе линия на времето

Следващата актуализация в социалната мрежа Facebook ще бъде наречена Timeline. Това е своеобразна линия на времето, в която са отразени моментите в живота на човека, откакто той се е регистрирал. Това обясни Рик Кели – директорът продажби във Facebook. Той бе един от лекторите с презентация по време на двудневния конгрес на дигиталната индустрия с интернет маркетинг и бизнес Webit 2011, който започна вчера в столицата.

 Всички факти, които са били публикувани от потребителите в сайта и са останали в него, сега ще бъдат хронологично представени в последователен ред, разказа Кели. Новата Facebook подредба Timeline ще бъде въведена в цял свят в следващите седмици. Това е голяма възможност за брандовете, които все повече разчитат на работата с профилирана аудитория, за която знаят повече. Във Facebook те могат да бъдат поканени в личното пространство на човека.

 Над 2,5 млн. души в България използват Facebook, отбеляза още Рик Кели. Повече от 40% от трафика в сайта идва от потребители извън САЩ. В глобален мащаб 800 млн. души са в социалната мрежа. 350 млн. по света я използват от мобилния си телефон.

 Хората в съвременния свят се разделят с близките си и живеят на разстояние от тях. Случват им се много различни неща, които не могат да преживеят заедно, освен по този начин, с модерната комуникация. Това е разговор, който постоянно тече. Връзките във Facebook се случват в масов мащаб. Как могат бизнесът и маркетингът да се възползват от него?

 Ценно е, че освен чрез рекламите в сайта, популяризирането на продуктите и услугите в него става от „уста на уста“, тоест с препоръки от потребителите, които помежду си са приятели. Това непрекъснато се използва от бизнеса.

 60% от всички интернет потребители използват Facebook. 10 хил. уебсайта всеки ден интегрират бутонът „like” в страниците си и така се свързват с мрежата повече, давайки възможност за споделяне. 2 млрд. публикации се правят във Facebook всеки ден. 500 млн. души оказват, че харесват нещо през деня.

 Примерите за фирмено Facebook присъствие в целия този пейзаж идват най-вече от малки фирми, които се представят в социалната мрежа. Някои от тях дори са изградили бизнеса си на нейната база. Чрез фирмените страници в сайта фирмите успяват да получат обратна връзка с потребителите, което им бе много по-трудно досега.

 Има няколко вида присъствие в сайта, обясни директорът продажби в социалната мрежа. Единият е този на марките, които не се опитват да продават чрез Facebook, а само да присъстват в сайта и по този начин да се популяризират. Такъв пример е страницата на бисквитките Oreo (около 16 млн. фена). Идеята е, че следващият път, когато хората отидат в супермаркета, те може да се сетят за тази марка бисквитки и да си купят пакетче от тях. Някои други страници като ASOS например предлагат от тях да се направи покупка, освен че споделят информация за марката.

 И още: Предлага се възможност да се закупува реклама в дясната част на Facebook страницата. Тя е таргетирата. Насочена е към приятелите на приятелите на фирмата (продуктът/услугата) и така повишава интереса към нея във Facebook. Рекламата в сайта всъщност е ефективна, дори и да няма директно кликване върху обявата.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ