Getty Images и Nvidia създадоха инструмент за снимки с изкуствен интелект

Getty Images и Nvidia създадоха инструмент за снимки с изкуствен интелект

Getty Images и Nvidia създадоха инструмент за снимки с изкуствен интелект

Традиционните стокови изображения в базата данни на Getty често са снимки на действителни места, хора и неща. Но през ноември Getty започна да предлага генеративни AI изображения, давайки на потребителите достъп до изцяло нови „изкуствени“ изображения. Getty обучи своя AI модел, използвайки само изображения от огромния си инвентар.

Как действа технологията?

Потребителите въвеждат подкана за вида изображение, от което се нуждаят, и приложението с изкуствен интелект генерира резултатите. Има вградени защити, които предотвратяват включването на търговски марки или изображения на известна личност в полученото изображение, предотвратявайки потенциални нарушения на авторски права.

Този ранен генериращ AI проект на Getty Images беше стартиран в партньорство с технологичната компания Nvidia, известна най-вече с производството на мощни графични чипове за компютри. Подобно на традиционните услуги за изображения на Getty, първоначално тя беше насочена към по-големи корпоративни клиенти.

Новата, удобна за малкия бизнес версия на Getty, Generative AI от iStock (наречена на по-малка услуга за снимки, притежавана от Getty), е предназначена за клиенти с по-малък размер. Новата услуга е на цена, която да се хареса на потребители с по-малък обем, струвайки $15 за 100 подкани – като всяка покана генерира четири изображения. Главният продуктов директор на Getty обясни пред The Verge, че целта е да се даде на малкия бизнес по-лесен достъп до изображенията, от които се нуждаят, като направи работния им процес по-ефективен и дори генерира изображения, които не биха могли да бъдат създадени от фотограф с камера.

Полезността за по-малките предприятия е ясна. Компания с малък екип, ограничени финансови и технологични активи и времеви натиск може да има проблеми с намирането на правилните изображения за промоционални цели. Същите тези фирми може да нямат бюджет за персонализирана фотография или да имат нужди от изображения, които може дори да не съществуват в базите данни със снимки, или на техните малки PR екипи може да липсват уменията за Photoshop, необходими за сглобяването на рекламен материал.

Има аргумент, че чрез включването на AI в услугите си Getty оказва влияние върху потоците от приходи на традиционните фотографи – много от които работят като малки фирми. Това е аргумент, който продължава да се появява отново с разширяването на генеративните AI технологии и е особено уместен в светлината на новините от Duolingo. Компанията за изучаване на езици, базирана на приложения, която беше един от най-горещите образователни стартъпи през 2018 г., тъкмо обяви, че ще съкрати 10% от своя договорно нает персонал и ще замени неговата продукция с генеративно базирано на AI съдържание. Разбира се, това е повече текстово съдържание, но тенденцията е ясна: изкуственият интелект вече заменя част от създаденото от човека творческо съдържание.

Getty обяви, че ще плаща на създателите, когато техните генерирани от AI изображения се използват за обучение на бъдещи версии на системата и споделя приходи, генерирани от инструмента – потенциално отваряне на нови потоци от приходи за професионалистите в областта на изображенията. Компанията също така разбира чисто новия проблем с невъзможността лесно да идентифицира кои изображения са „истински“ и кои са „фалшиви“, генерирани от AI, затова поставя воден знак на всяка снимка, излязла от AI. 

Източник: Кит Итън за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ