Harley-Davidson – мега бранд с малки продажби

Harley-Davidson – мега бранд с малки продажби

За да бъде ценен един бранд и всепризнат в световен план не е задължително продажбите му да са големи. Вечната марка мотоциклети Harley-Davidson потвърждава това.

Harley-Davidson беше класирана в списъка на Interbrand с най-добрите глобални марки на 2011 г., коментират авторите в „Уолстрийт джърнъл”. Оценява се на 3,5 млрд. долара. Това я доближава до технологичния гигант HTC, както и до тази на Starbucks. Присъствието й е доказателство за това как често славата не може да бъде превърната в печалба. Поне не в достатъчно впечатляваща печалба.

Продажбите на Harley в първото тримесечие на тази година възлизат на едва 1,43 млрд. долара, а нетните й приходи – на 172 млн. долара. Годишните й приходи миналата година бяха малко под тези през 2007 г. За сравнение, приходите на друга голяма марка от списъка на Interbrand – Starbucks бяха 3,2 млрд. долара в последното тримесечие. Приходите й от 2007 до 2011 се покачиха с 25%. Финансовите резултати на двете компании са разнопосочни. Освен това Starbucks ще открие още 1000 свои заведения в световен мащаб до края на тази финансова година, стотици от които в Китай. Ако успее да последва стъпките на други две американски фирми – Yum!Brands и McDonald’s, приходите й от народната република могат да станат вторите й най-големи след тези от САЩ.

Успехът на бранда на Harley се обяснява най-вече с дълголетието на марката, смятат специалисти. Компанията е открита в първото десетилетие на миналия век. Брандът е толкова популярен в Щатите, колкото и в чужбина. Но да е известен брандът ти не ти гарантира печалби. Оказва се, че Harley в момента се намира в позиция, в която продава тесен асортимент от продукти на скромен пазар под чадъра на марката й, която е много добре позната и уважавана. Ето как марката може да води бизнеса.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ