Instagram избухва! Втората най-бързо развиваща се марка през 2024 г.
Instagram е втората най-бързо развиваща се марка според Stocklytics.com, като отстъпва само на производителя на чипове Nvidia, който се отличава с впечатляващ ръст от 173%. Темпът на растеж на Instagram е 93%, докато Facebook се нарежда на трето място със 79%, което подчертава траекторията на печалбите и устойчивостта на пазара на двете мета платформи.
През 2022 г. стойността на Instagram възлиза на 33,48 млрд. долара. Година по-късно тя вече е 47,4 млрд. долара, което прави платформата шестата най-ценна медийна марка в света през 2023 г. Тази забележителна траектория на растеж изстреля Instagram на нови висоти, като затвърди позициите ѝ на пазара и показа значителния потенциал на платформите на социалните медии.
Instagram въведе няколко иновативни функции, които намериха широк отзвук сред разнообразната потребителска база, коментира финансовият анализатор на сайта Едит Рейдс. Интегрирането на филтри за разширена реалност (AR), подобрените видео възможности и разширяването на функциите за пазаруване превърнаха Instagram в нещо повече от сайт за социални мрежи. Той се превърна в многостранна платформа, в която потребителите могат да се свързват, да създават съдържание, да пазаруват и да изследват безпроблемно нови тенденции, допълва тя.
Откъде са най-големите приходи?
Основните приходи на Instagram идват от рекламния ѝ сегмент. Фирмите и марките плащат, за да показват рекламите си на таргетирани потребители в платформата. Тези реклами се появяват в каналите, историите и страниците за проучване на потребителите, което позволява на бизнеса да достигне до широка аудитория.
Приходите от реклама на платформата представляват над една четвърт от кумулативните приходи на Meta. Финансовите резултати на Instagram са стабилни, като през 2018 г. приходите от реклама ще достигнат 11,3 млрд. долара, след това 17,9 млрд. долара през 2019 г. и 22 млрд. долара през 2020 г.
През 2021 г. Instagram продължи впечатляващата си финансова траектория, като допринесе с 32,4 млрд. долара за приходите на Meta, съставлявайки 27% от общите приходи. Приходите от реклами на платформата нараснаха до 33 млрд. долара през 2022 г. и достигнаха 39 млрд. долара през 2023 г.
Освен това през 2024 г. се очаква приложението да спечели над 59,6 млрд. долара от рекламите си, като рекламите във фийда ще допринесат за значителна част от тези приходи.
Последователното увеличаване на приходите от реклама на Instagram се дължи на стратегическия фокус върху подобряването на възможностите за социална търговия, напредъка на Meta в препоръчването на съдържание, управлявано от изкуствен интелект, и автоматизацията на рекламата, както и на успешното монетизиране на Instagram Reels, която е привлякла аудитория с размер почти два пъти по-голям от този на видео платформата TikTok.
Освен това тарифите за таксуване на рекламите в Instagram също са сравнително ниски в сравнение с други платформи, което стимулира привлекателността ѝ сред популярните марки.
Стратегически постижения
Не е тайна, че Instagram е най-подходящ за по-младата аудитория. Платформата може да се похвали с до 59% от потребителите на възраст под 15 години и с около 70% от тийнейджърите на възраст от 15 до 17 години. Освен това месечната потребителска база на платформата продължава да расте, което дава на рекламодателите много повече възможни клиенти. От началото на 2024 г. Instagram може да се похвали с два милиарда месечни активни потребители в световен мащаб, което ще даде на Facebook и YouTube така необходимата конкурентосрособност.
Instagram също така работи върху подобряването на своя алгоритъм, като възнамерява да увеличи обхвата на по-малките създатели. Новият алгоритъм също така ще замества репостове с оригинално съдържание в препоръките, ще добавя етикети към репостваното съдържание и ще свързва с оригиналния създател.
Разработчиците на платформата също така тестват акцентирането на историята " Наскоро", за да позволят на потребителите да запазват историите си от последните седем дни, така че да могат да ги разглеждат техните последователи. Пълното прилагане на тези функции в идеалния случай ще увеличи обхвата на платформата и ще спомогне за запазването на вече утвърдения ѝ пазар.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.