Малкият Bandit на Олимп

Малкият Bandit на Олимп

Едно нещо, което е общото между предприемачите и олимпийските атлети, е бързината на мисленето. Това със сигурност е случаят с една малка марка облекло за бягане, Bandit, която спонсорира държавата Сейнт Винсент и Гренадини (SVG) за тазгодишните игри в Париж.

Тим Уест основава базираната в Бруклин компания през 2020 г. като бизнес за чорапи за бягане и започва да произвежда други видове облекло в края на 2022 г. Сега марката се състезава на олимпийската сцена с двама бегачи от малките карибски острови, Шафикуа Малони и Хандал Робан, които ще носят персонализирани униформи на Bandit за техните състезания на 800 метра. Вдъхновени от цветовете на флага SVG и символа на диамант, горнището и късите панталони са в нюанси на ярко синьо с жълти и зелени диаманти.

Получаването на спонсорство беше голям шанс за Bandit, обяснява Тим Уест. Марката все още е сравнително нова за облеклото и разработването на продукт обикновено отнема година. Но когато през 2023 г. един олимпийски съветник се свързва с него, казвайки че спонсорът на Team SVG се оттегля и пита дали Bandit желае да ги спонсорира, той веднага казва „Да“.

Екипът създава своята олимпийска униформа за по-малко от седем месеца, включително пет цикъла на дизайн и обратна връзка между марката и олимпийския комитет на SVG. Уест добавя, че най-лудата част от планирането е била фотосесията на кампанията, планирана да се проведе в Сейнт Винсент през юни, но е била отменена поради ураган от пета категория. Вместо това екипът провел фотосесията в Париж през изминалия уикенд, прояви филма и го публикува три дни по-късно – по-малко от 48 часа преди церемонията по откриването на Летните олимпийски игри в Париж.

„Има само 12 от нас в Bandit днес и да сме на една сцена с марки, сто пъти по-големи от нас, е наистина, наистина специално. Искахме да се издигнем на висотата и да направим комплекти, които се надяваме да издържат изпитанието на времето, и да организираме кампания, която да накара атлетите да се почувстват толкова силни, колкото са в действителност“, казва Уест. 

Тази кампания беше неговият неспонсориран проект, при който Bandit екипира атлети, които не са имали официално спонсорство на марката. Ръководителят на марката Тим Роси оглавява проекта, който Уест описва като „обсебен от леката атлетика през целия живот“.

Проблемът, който го измъчваше и вдъхновяваше кампанията, беше фактът, че много лекоатлети се състезават с маркови обувки и облекло, което по същество дава безплатна реклама на големи имена срещу малко или нищо в замяна. За разлика от други професионални спортове, бегачите обикновено зависят от други източници на доходи. Да не забравяме, че олимпийските спортисти не получават заплащане за времето си на Игрите, поради което спонсорствата могат да бъдат голяма полза, но има малко възможности.

Комплектите са изключително за спортисти, нито един от които не е за публична продажба. Уест казва, че марката също е давала на спортистите пари за полети, хотелски престой и храна по време на пробите. Уникалното за договорите на Bandit обаче е, че има клауза за отказ, която позволява на партньорите да напуснат сделката по всяко време.

Тази стратегия е взаимноизгодна, защото позволява на марката да разпределя пари за множество спортисти, вместо да залага всичко на един. Междувременно спортистите получават по-големи спонсорства, които, надяваме се, идват с по-голяма експозиция и заплащане. Трима атлети, които си партнираха с Bandit преди изпитанията, подписаха с по-големи марки преди края на събитията, което според Уест е било крайната цел на кампанията.

Вместо да проследява продажбите, марката измерва успеха на кампанията с пресата, осведомеността и импресиите, които далеч надхвърлят очакванията, казва Уест. Експертът по спортен маркетинг Джордан Роджърс публикува видео, в което се говори за "неспонсорирания проект" в Instagram, което получи повече от 3,3 милиона гледания и над 315 000 гледания в TikTok. В резултат на това Bandit спечели приблизително 12 000 нови последователи за една седмица. Уест казва, че е сигурен, че марката ще види ползи от приходите, но той е по-горд от факта, че „3 милиона души вече свързват Bandit с това, че е добър за спорта бягане. Ако можех да накарам хората да имат едно впечатление за нас, точно това би било." 

Източник: Сидни Сладовник за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ