Портал към нови измерения
От многото маркетингови и други тактики за растеж, които могат да повлияят на крайния резултат на бизнеса, подкастингът може да не е първият, който идва наум. Но дори при бегъл поглед върху числата става ясно, че той може да бъде двигател за много реален растеж. В края на краищата, като предприемач/собственик е много вероятно да пренесете опит от реалния свят във вашата ниша — да имате уникални знания и перспективи, които могат да осигурят както забавление, така и полезни прозрения на аудиторията — и така да генерирате допълнителна осведоменост и продажби.
Pew Research от 2023 г. разкрива, че забележителните 43% от американците на 12 и повече години слушат подкасти на месечна база. Междувременно Statista прогнозира, че броят на месечните слушатели в САЩ ще надхвърли 100 милиона до края на 2024 г. и 110 милиона до 2029 г. И може би дори по-важно от размера на тази аудитория е нивото на ангажираност, което този медиен сектор има – особено когато идва в отговор на реклами. Изследване на Spotify разкрива, че зашеметяващите 81% от слушателите на подкаст предприемат действие, след като чуят реклама, прочетена от хост, докато 52% съобщават, че имат повече доверие на рекламодателите, одобрени от хост на подкаст.
И ако не сте готови все още да започнете собствено предаване, спонсорството също се отплаща. Когато рекламирате в подкаст, вие получавате достъп до силно ангажирана аудитория, която е по-вероятно да действа, отколкото ако е била изложена на вашия маркетинг чрез други канали.
Въпреки че подкастите могат да осигурят значителен тласък на тези, които рекламират, въздействието е значително по-голямо, когато бизнесът действително произвежда шоу, отчасти защото домакините могат да бъдат едни от най-влиятелните фигури в живота на слушателите. Според проучване на Marketing Charts, 68% от слушателите смятат, че имат дълбока връзка с предпочитаните домакини на подкасти. Те също така са по-склонни да кажат, че подкастърите (за разлика от влиятелните лица в социалните медии например) са променили мнението им по различни теми. Всъщност 75% от слушателите казват, че водещите са техните най-влиятелни медийни фигури (далеч изпреварвайки знаменитостите в други медийни сектори).
Споделянето на вашия глас и опит по този начин - седмица след седмица - помага на публиката да се чувства свързана на лично ниво по начин, който просто не е възможен с други форми на реклама. Например, според казус от Tamra Andress, чийто подкаст The Messenger Movement вече наброява повече от 450 епизода и се нарежда в топ 0,3% в световен мащаб в бизнес и религиозни предавания в този сектор, генерираните в резултат на това потенциални клиенти изстрелват нейния бизнес до шестцифрена сума приходи през 2021 г. и удвояване всяка година след това. Тя също така цитира лоялните слушатели като фактор, допринасящ за книгата ѝ „Предприемачът, изпълнен с радост: Принципи, сила, присъствие: вътрешни тайни за смесването на вярата с бизнеса“ (F.I.T. Press, 2022 г.), която достигна марка номер едно и в Amazon и в списъците с бестселъри на Barnes & Noble.
Едно от най-големите предимства на подкастинга е, че предлага множество начини за увеличаване на крайния резултат, но за постигане на максимални резултати е задължителна добра стратегия, включително внимателно обмисляне какъв тип съдържание ще бъде от най-голям интерес и стойност. Използвайте връзки, за да намерите експерти, които можете да интервюирате, за да донесете уникални прозрения, и винаги имайте предвид гледните точки и знания, които само вие можете да споделите.
След това съдържанието трябва да се произвежда последователно. Кадансът веднъж седмично е много подходящ за много марки, тъй като позволява време за подготовка между всяко предаване, като същевременно се превръща в редовна част от рутините на слушателите.
Комбинирайки последователност и ангажираност, вие изграждате авторитет в дадена ниша – можете да се трансформирате от сравнително непознат до познат експерт – често чрез взаимодействие с точните гости. В идеалния случай тези хора ще доведат свои собствени вградени аудитории, много от които ще останат и ще слушат бъдещи епизоди. И статистиките са доказали, че такива нови слушатели са по-склонни да споделят вашия подкаст с други в своя кръг.
Да седнете пред микрофона, за да споделите своята история, съвет или мисли относно тенденциите в индустрията, в началото може да бъде смущаващо. Но както толкова много други предприемачи са изпитали, един силен подкаст може да бъде портал за показване на марката пред нови аудитории, които никога не биха я открили.
Отделете време и усилия за качествена продукция и резултатите ще последват!
Източник: Лукас Милър, основател и главен изпълнителен директор на Echelon Copy LLC, агенция за връзки с медиите, базирана в Прово, Юта, САЩ, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.