Last minute в рекламата

Last minute в рекламата

В търговията с реклама също има практика на разпродажба в последния момент, наричана предлагане на остатъци от рекламно пространство, разпродажба или рекламиране в последната минута. В англоезичните източници е обозначавана като remainder advertising, remnant или last minute advertising. Свързана е с предоставянето на пространство или време, което медийната компания не може да продаде. Често може да се предлага с огромна отстъпка.

Причините за тази разпродажба варират от тотална липса на интерес към определено телевизионно предаване, часови пояс на излъчване или страница в печатно издание, до "обикновена" липса на рекламодатели на пазара в точно този момент. Това създава проблем за медийната компания, защото рекламното й пространство е определено с граници. То има много конкретно времетраене или живот и ако не е закупено, отива на вятъра. Често при подобни ситуации е запълвано с автореклама в телевизията, с обяви за собствени инициативи в печатните медии. В някои страни в него се поставят съобщения за публични услуги или друго "филтрирано" съдържание.

Ако имате много нисък бюджет, но искате рекламите ви да бъдат видяни от колкото може повече хора, това е добър вариант, твърдят канадски автори в Advertising.About.com. Названието remnant (в превод "остатъчен", "разпродажба на останало парче") не отразява вида на рекламиране по същността му, обясняват те. Идеята е подобна на тази на last minute офертите, в които човек може да намери и закупи свръхевтин полет или почивка с туристическа група ден преди заминаването, защото са останали места, защото някой се е отказал или поради друга причина.Така той заплаща много по-малко, отколкото останалите, за същата услуга, само защото се е съгласил да я закупи и да се възползва от нея експресно.

Вместо изцяло да губи тази опция, медийната компания предлага остатъчни пространства с много голяма отстъпка. Тя опитва да продава пространство, което е щяло да бъде предложено за повече пари. Рекламодателят се възползва от силно намалената цена.

Кое е предимството?

Логично, значителното спестяване на разходи за реклама. Когато закупуваш остатъчно пространство, получаваш драстично намаление в телевизиите, радиото, списанията, билбордовете и интернет. Не е необичайно в някои региони на света, например в Северна Америка, да се заплаща 75% по-малко за рекламен спот, в сравнение с цената му в първоначалното му предлагане. Ниските тарифи означават, че компаниите с много ограничени бюджети за медии могат да се възползват от тази извънредна опция и с малко повече късмет да рекламират наред с някои от големите рекламодатели, заплатили по-рано доста по-висока цена, за да се покажат в това рекламно време или поле.

А минусите?

Най-големият недостатък е изборът. Нямате такъв. Това означава, че трябва да имате налични, готови, множество различни версии на реклами, подходящи за радиото, телевизията и печата, за да се впишете в конкретния, предложен с огромна остъпка пространствен и времеви рекламен контекст. Това означава също, че се нуждаете от криейтив отдел, отдел продукция и екип по счетоводните въпроси, готови веднага да скочат на крак и да изпълнят поръчката ви в последната минута.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ