5 стъпки, с които ще насочите прожекторите към вас

5 стъпки, с които ще насочите прожекторите към вас

Не е трудно да се разбере защо връзките с обществеността са толкова ценни. Когато уебсайт ви възхвалява, когато история ви цитира като експерт, когато сегмент от телевизионни новини рекламира новия ви продукт, вие получавате вниманието, което не бихте могли да купите. Рекламата е добра, но е ограничена, тя се изключва и всъщност само вие казвате на света, че вашият бизнес трябва да бъде забелязан. Но публичност? Когато получите публичност, това е независима трета страна, която казва на света, че вашият бизнес е различен и по-добър. Поради тази причина е много ценна.

Но това повдига въпроса: Как да привлечете вниманието на пресата и да ги накарате да направят история за вашия бизнес? Тъй като от много години пиша за малкия бизнес за големи новинарски издания като Inc., пише Стив Щраус, надявам се, че мога да предложа уникална гледна точка за това какво търсят медиите и как можете да използвате PR за собствения си бизнес.

Ето моите пет стъпки за получаване на публичност за вашия бизнес:

1. Измислете уникална история или нов ъгъл

Медиите не се занимават с правене на истории за това какъв хубав бизнес имате. Не, те се занимават с докладване на неща и създаване на съдържание, което е уникално, ново (следователно „новини“) и интересно. Както се казва, куче ухапа човек не е новина, но човек ухапа куче е. Така че това е, което трябва да им дадете.

Пример: Знам за магазин за гмуркане във Флорида Кийс, който искаше да получи малко преса. Затова организира гмуркане, за да изследва стар потънал кораб, за който отдавна се подозира, че е стар пиратски кораб. Магазинът съобщи на местната преса за гмуркането и намерението си да търси потънало съкровище. Този малък обрат, този уникален ъгъл му донесе много публичност.

Какво е различното във вашия бизнес? Какво можете да направите, което би представлявало интерес за другите? Може би можете да създадете конкурс или да спонсорирате събитие на общността.

2. Намерете правилния човек

След като разберете какво искате да представите на пресата, ваша работа е да разберете на кого да го представите. Трябва да намерите конкретния човек или хора, които покриват това, което предлагате.

Когато някой ми разкаже уникална история за малък бизнес, аз го слушам. Но когато ми представят история за, да речем, здравеопазване, защото някой е намерил името ми в някакъв списък с автори, аз го изтривам и продължавам с деня си.

3. Стъпка напред

Навремето хората са били научени да създават съобщение за пресата, което да отразява кой, какво, къде, кога и защо за дадено събитие. Прессъобщенията не се четат.

Вместо това напишете кратък, бърз имейл на лицето, което сте намерили. Направете го лично. Може би им направете комплимент за скорошна история, която са направили. След това кажете, че имате нещо, което смятате, че е точно в тяхната сфера. След това разкажете своята уникална история и изкажете благодарности. Общо няколко параграфа трябва да го направят.

4. Последващо напомняне 

Всеки е супер зает тези дни и вашият контакт може да не се свърже бързо с вас. Нежното последващо напомняне е напълно ОК, дори умно.

5. Подготовка

Ако имате достатъчно късмет да накарате някой в ​​пресата да се заинтересува от вашата история, ваше задължение е да сте готови, когато той или тя се обади. Това означава да знаете какво искате да комуникирате, да го насочите към някои точки за разговор, да практикувате и след това да запомните да споменавате тези точки за разговор, когато бъдете интервюирани.

Това също означава да сте готови за всякакви последствия от историята. Знам за пицария, която работи усилено, за да привлече местния рецензент на ресторанта. Тя най-накрая се появи и хареса мястото. За съжаление ресторантът беше напълно неподготвен в деня, в който излезе положителната рецензия, беше затрупан с хора през този уикенд, нямаше достатъчно обслужващ персонал, и в крайна сметка загубиха много средства.

Така че да, PR-ът може да бъде нож с две остриета. Но ако го направите правилно, ще намерите скрито съкровище.

Източник: Стив Щраус за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ