Време е за онлайн трансформация
Виждал съм няколко маркетингови стратегии, които изглеждаха стабилни на хартия, но не успяха в реални условия. В много случаи причината за слабото представяне е липсата на силно и ефективно цифрово присъствие, пише Джоел Ком в статия за Inc.
Вашата компания трябва да бъде лесно видима онлайн, за да работят вашите маркетингови инициативи. В противен случай просто ще загубите пари и време. Мислете за това по следния начин: бихте могли да имате най-добрата платена дигитална рекламна кампания в света, но ако зрителите, които кликнат върху вашите реклами, открият остарял уебсайт или страница с продукт с лошо формулиране, е малко вероятно да осъществят покупка. Освен това, ако потенциалните клиенти не могат да намерят информация за вашата марка онлайн, това подкопава доверието във вас.
Ето защо не можете да разчитате само на маркетингови подходи, за да тласнете вашата компания към успех. Отнема ли време и финансиране, за да получите сцепление сред бъркотията на киберпространството? Със сигурност. Но не можете да си позволите да губите позиции. Вместо това започнете да развивате своето име, репутация и обхват, като приложите четири ключови съвета.
Един ефективен начин да привлечете повече внимание онлайн е като се съсредоточите върху генерирането на повече положителни отзиви от вашите клиенти. Например, стремете се да съберете повече отзиви с четири и пет звезди на платформи като Google. Според информираните с данни експерти по правен маркетинг в PMP Marketing Group, събирането на висококачествени отзиви в Google може да подобри дигиталното ви присъствие и да насърчи потенциалните клиенти да посетят уебсайта ви.
Страхотните отзиви изграждат доверие и карат бизнеса ви да се откроява на претъпкан пазар. С течение на времето, когато съберете повече положителни отзиви, ще видите увеличение на трафика и ангажираността на вашия сайт, което може да доведе до по-голяма видимост и по-силна онлайн репутация.
За да получите повече отзиви, започнете, като директно поискате обратна връзка от доволни клиенти. Една проста, персонализирана заявка може да направи голяма разлика. След успешен проект изпратете благодарствен имейл с директна връзка към вашите профили за преглед и внимателно ги насърчете да споделят опита си онлайн. Освен това отговарянето както на положителни, така и на отрицателни отзиви показва, че цените отзивите на клиентите и можете да насърчите повече хора да споделят мнението си.
Ако уебсайтът ви е остарял или е на няколко години, сега е моментът да натиснете бутона „опресняване“. Въпреки че може да си мислите, че все още работи добре, вероятно не е така.
Както обяснява компанията за медиен мониторинг Agility PR Solutions, един остарял уебсайт е предназначен да стане по-малко функционален и използваем с течение на времето. Дизайнът извън стила естествено ще доведе до по-малко продажби и повишен риск от повредени връзки. Например, повишаването на степента на отпадане на вашите посетители може да бъде ясен индикатор, че нещо може да не е наред на вашия уебсайт и сигнал за вас да предприемете действия.
Вместо да позволите на уебсайт с по-лошо качество да спре маркетинговите ви усилия, преосмислете инфраструктурата, тона, изображението и други елементи на уебсайта си. Не пренебрегвайте значението на ясната навигация и достъпния дизайн за всички потребители, включително тези с увреждания. В края на краищата вашият уебсайт служи като първо впечатление на вашата компания с потребителите и играе важна роля при оформянето на тяхното възприятие за вашата марка.
Социалните медии са от съществено значение за укрепването на онлайн личността на вашия бизнес. Въпреки това, не е необходимо да сте на всяка платформа, за да успеете. Добре е да избирате между популярните социални медии, за да намерите кои ще работят за вашата марка.
След като идентифицирате предпочитаните от вас платформи за социални медии, започнете да публикувате съдържание според добре познатите най-добри практики. Някои интелигентни решения за социално публикуване включват следене на календар в социалните медии, създаване на маркетингов план за всеки сайт и използване на данни, за да се информирате за времето за създаване на съдържание и публикуването му.
Само не забравяйте, че вашите решения в социалните медии винаги трябва да подкрепят по-широката ви маркетингова цел и визия. Затова поддържайте същия стил, тон, цветова схема и други елементи на брандиране на вашите социални страници, както правите на вашия сайт.
Съдържанието на вашата марка е гръбнакът на всички ваши онлайн усилия. В идеалния случай всичко, насочено към клиента, което произвеждате и публикувате, трябва да бъде с добро качество и много полезно за вашата целева аудитория.
Когато става въпрос за определяне на какъв вид съдържание да създадете, стремете се към добра комбинация. Статии, бели книги, казуси и видеоклипове могат да работят заедно, за да увеличат цифровото ви присъствие. Просто се уверете, че балансирате заслужаващи новини и актуални теми.
Повечето експерти предупреждават да не позволявате на изкуствен интелект да пише вашето съдържание без човешки контрол. Повечето генерирано от AI съдържание само по себе си може да не премине теста на Google E-E-A-T и може да навреди на цифровото ви присъствие. Дори съдържанието да е структурно стабилно, може да му липсват уместността и човешкият опит, които потребителите очакват от съдържанието, което консумират.
Ако вашата маркетингова стратегия трябва да работи, но не работи, помислете два пъти, преди да започнете отначало. Може просто да се наложи да удвоите онлайн присъствието си, за да съживите маркетинговите си резултати и да си върнете конкурентното предимство.
Източник: Джоел Ком, автор на 12 книги, професионален лектор, футурист и инфлуенсър, за Inc.com. Като консултант той редовно работи с малки предприятия и компании от Fortune 500.
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.