Стратегия, която води до продажби и лоялност към марката

Стратегия, която води до продажби и лоялност към марката

Много предприемачи губят времето и парите, които харчат за маркетинг и не го осъзнават. Това е така, защото маркетингът е много по-голям от създаването на вирусни публикации в социалните медии, шумни рекламни кампании и ефектни уебсайтове. В крайна сметка те представляват скъпо развлечение, което може да привлече много внимание, но вероятно не толкова много продажби.

Трябва да мислим за маркетинга като цялостна стратегия за ангажиране на целевите аудитории, подхранване на техните пътувания за вземане на решения към предоставяне на персонализирани преживявания и постоянна стойност за осигуряване на лоялност. Маркетингът е свързан с изграждането на марка около всички тези елементи - не просто създаване на много съдържание и кампании.

Успехът започва с използването на пазарни и потребителски данни, за да се гарантира, че вашите съобщения и преживявания привличат вниманието и предизвикват ангажираност. Добре обмисленият план не само грабва потребители за първи път — той също поставя основата за поддържане на силна конкурентна пазарна позиция.

Това са крайъгълните камъни на маркетинговия план, който носи устойчив успех, върху които се задълбочавам в новата си книга „Планирайте своя бизнес – вашето ръководство за маркетинг „Направи си сам“, пише Жанет МакМъртри в статия за Entrepreneur.

  • Опознайте своите пазари и клиенти: Наблюдавайте пазарни и потребителски данни, за да разкриете възможности и рискове на вашия пазар. Анализирането на тенденциите в покупките и нагласите на потребителите и икономическите показатели може да помогне на предприемачите да вземат мъдри решения относно ресурсите, бюджетите и пускането на продукти, както и да съставят печеливши планове. Да останете в крак с пазарните проучвания чрез преглеждане на данни, представени от глобални компании за данни и провеждане на ваши собствени, е от ключово значение, за да останете подходящи за всички целеви групи клиенти, независимо от пазарните и конкурентни влияния.
  • Изградете марка, ориентирана към стойността: Тъй като продуктите и услугите са лесни за възпроизвеждане от големите марки, предприемачите трябва да изградят марка, която да се харесва на ценностите, личностите и целите, които са най-важни за целевите потребители. За да направите това, проучете какви лични и социални ценности и практики влияят върху избора на марка на купувачите. Определете ценностите на вашия бизнес извън продукта. Използвайте това, за да ръководите маркетинга, изживяването на клиентите и обслужването. Повечето клиенти искат да харчат парите си с марки, които отговарят на техните стандарти и вярвания.
  • Планирайте и изпълнявайте: Изследванията показват, че 90% от това, което правим и мислим, се управлява от нашия подсъзнателен ум, но повечето маркетингови кампании и преживявания се грижат за съзнанието, като говорят за цена и удобство. Маркетингът и клиентският опит, които се обръщат към тригерите на подсъзнателния ум, като авторитет, социално доказателство, FOMO (страх от пропускане) и лични стремежи, са най-ефективни за генериране на потенциални клиенти, лоялност и възвръщаемост на инвестициите. Емоционално релевантните съобщения трябва да бъдат интегрирани в общия план.
  • Овладейте правилните канали: За да сте сигурни, че маркетинговите програми се отплащат, не забравяйте да използвате правилните канали, за да постигнете целите си. Маркетинговите планове трябва да идентифицират най-добрите канали за всяка аудитория, как най-добре да се използва всеки канал чрез платени и органични методи и съответно конкретни съобщения и формати. Каналите трябва да включват социални, цифрови, печатни, събития, търсене и разнообразни формати като видеоклипове, мемета, блогове/отчети, генерирано от потребителите съдържание и т.н., за да поддържат уместност и привлекателност. Плановете трябва да се отнасят до уместността на съдържанието, честотата, промоциите, призивите за действие и показателите, за да помогнат да се определи кои канали се изплащат и кои не.

Източник: Жанет Макмъртри, главен маркетинг стратеги и автор, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ