Разходите за маркетинг чрез преживяване надхвърлят нивата отпреди пандемията

Разходите за маркетинг чрез преживяване надхвърлят нивата отпреди пандемията

Глобалните разходи за маркетинг чрез преживяване се очаква да достигнат 128,35 милиарда долара през 2024 г., повишавайки се над нивата отпреди пандемията за първи път, показва скорошно проучване на PQ Media, споделено с Marketing Dive.

Очакваният скок от 10,5% в разходите за маркетинг чрез преживяване тази година изпреварва ръста от 9,7%, наблюдаван през 2023 г. Силните инвестиции както от B2B, така и от B2C компании през последните няколко години поставиха разходите за маркетинг чрез преживяване по пътя към надминаване на $121,87 милиарда, похарчени през 2019 г. .

Предвижда се разходите за маркетинг чрез преживяване на B2C да достигнат 90,32 милиарда долара през 2024 г., което е увеличение с 10,3% спрямо 2023 г. Маркетингът на B2B е напът да се увеличи с 11,1% до 38,03 милиарда долара.

Маркетингът чрез преживяване продължава да се възстановява от пандемията и остава ключов инструмент за търговците както в B2C, така и в B2B пространството, според глобалната B2C & B2B маркетингова прогноза за 2024-2028 г. на PQ Media. Съединените щати остават най-големият пазар в света през 2023 г., достигайки 52,80 милиарда долара разходи и контролирайки 45,5% от глобалните разходи за емпиричен маркетинг.

„Маркетингът чрез преживяване става все по-важна част от маркетинговите кампании поради по-добрите показатели и ангажираността с клиентите“, каза Патрик Куин, главен изпълнителен директор на PQ Media в прессъобщение.

Когато социалното дистанциране затвори лични събития и активации, маркетингът чрез преживяване стана много по-труден. Липсата на лични събития направи взаимодействието с потребителите по-предизвикателно както за B2B, така и за B2C търговците. Въпреки че мнозина в индустрията се насочиха към интернет активации, като метавселената, обичайните канали за спорт, събития на живо и конференции бяха почти извън картината.

Завръщането на големи събития на живо през последните няколко години допринесе значително за възстановяването на разходите от B2C рекламодателите. Събитията на живо бяха най-бързо развиващият се канал в B2C пространството, с ръст от 9,6% през 2023 г. Ентусиазмът за завръщането на спорта на живо също беше очевиден, като категорията завладя 67,1% дял от пазара за B2C маркетинга чрез преживяване, според доклада. През 2024 г. търговците откриха Игрите в Париж като ценна възможност за ангажиране на потребителите около събития на живо.

В бъдеще се очаква B2C маркетолозите да се съсредоточат върху преживяванията на живо, като например музикални фестивали. Алкохолни марки като Smirnoff Ice вече се възползваха от фестивалния сезон, за да се свържат с потребителите на по-лично ниво.

B2B маркетолозите са открили стойност в конференции и други индустриални събития, особено когато професионалистите търсят демонстрации на нови AI инструменти. Изследването подкрепя това, като таксите за наем на изложбени площи достигат 20,93 милиона долара през 2023 г., което е ръст от 11,8%. Има също така увеличение както на наемите на изложбени щандове, така и на таксите за посещение. 

Източник: Сара Карлович за Marketing Dive

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ