Бизнес блогът – маркетинг инструмент с мисъл

 Бизнес блогът – маркетинг инструмент с мисъл

Бизнес блогът – маркетинг инструмент с мисъл

Освен с познатите инструменти на дигиталния маркетинг – социалните медии, мобилните приложения, имейл бюлетинa, големите компании се популяризират и със собствени блогове. В тях, освен информация за компанията, може да се открие и полезно съдържание, което клиентите да прочетат.

Или поне такива би трябвало да бъдат, въпреки че цели 95% от тях всъщност „не струват за нищо“, според Ерик Сю, автор в американското списание Entrepreneur. Той смята, че бизнес блоговете и сайтовете на компаниите могат да бъдат далеч по-работещ и имиджов рекламен инструмент, ако в тях се публикува качествено съдържание. Маркетинг експертът, шеф на агенция за дигитални каомуникации в Сан Франциско, съветва следното:

  • Ако искате да развиете бизнес блог или полезен корпоративен сайт, заложете на радикалната прозрачност. Какво наистина впечатлява читателите днес? Споделете им финансови тайни. Идеята е да публикувате статии с информация за дадена индустрия. Най-добрият възможен вариант например би бил собственици на бизнес да споделят какви са доходите на фирмите им, какви може да са проблемите по кредитирането им. Приходите са темата табу на съвременния свят. Честното им споделяне ще впечатли аудиторията, ще я спечели.
  • Предлагайте материали „как да“ със съвети, бизнес методи, техники. Те са винаги за препоръчване в блоговете, защото читателите им дават най-висока степен на отговор. Ако публикувате такъв наръчник, бягайте от стереотипа на изброяване на съвети с точки. Направете мултимедийна препоръка, използвайки видео, снимки, комбинация от думи, информативни графики. С тях също може да опишете препоръчаната от вас стратегия.
  • Друг впечатляващ начин да поднесете информацията е да направите списък с огромен брой препоръки по тема. Например, 100 на брой съвети. Или класация.
  • Изследвайте тежка истина. Спрете се на някакъв бизнес проблем. В мрежата може да се открие огромно количество публикации за бизнес с еднотипмно съдържание, отдавна омръзнали като тематика на читателите с повече познания. Заложете на журналистическия подход. Изберете проблем и го развийте. Търсете първопричини. Добър пример от САЩ е публикация в блог на тема „ Защо се отказах медицината“.

Освен това, всеки който е работил в медия в мрежата ще потвърди: най-четените публикации са къси. Ако читателят може да бъде впечатлен от нова идея или различен поглед върху света, разказани само в няколко параграфа, това ще бъде „хит“ в мрежата.

Последен съвет, но не по важност: бъдете оригинални. Предложете на хората да прочетат нещо ново, специално от вас. Фактите и статистика, съобщавани многократно онлайн, ще се прочетат, но за да спечелите своя аудитория с блога си ще трябва да отидете по-далеч. Предложете собствено, оригинално изследване. Може да го направите в зависимост от бюджета си с помощта на фирми за онлайн изследвания, социологически агенции, предлагащи телефонни интервюта, фокус групи. Тази информация ще направи блога ви различен и ще може да я използвате за създаването на прессъобщения, изпращани до медиите. Подходът не е нов, но работи. С него ще спечелите внимание, насочено към блога ви, откъдето данните да бъдат цитирани.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ