Бъдещето на мобилните разплащания се случва сега

Бъдещето на мобилните разплащания се случва сега

Бъдещето на мобилните разплащания се случва сега

Вече не се коментира кога и как мобилният интернет ще се разгърне като разплащателна платформа. Това вече се случва в повечето икономики.

За маркетинга тази тенденция означава увеличаващо се значение на мобилната реклама.

Разплащането чрез смартфони и таблети се глобализира и има безграничен потенциал, посочва материал на Business Insider. Мнозина в съвременните потребителски общества вече адаптираха навика да управляват парите си чрез телефона. Особено сред по-младите демографски групи. Иде интернет експанзия на пренасочването на парични потоци. Тя ще се случи в движение. 

Очаква се през 2013 г. мобилните транзакции да съставят около 4% от всички кредитни и дебитни транзакции по света и 2% от тези в САЩ. Процентът може би не изглежда достатъчно мащабен, но през последните пет години тези транзакции имат среден годишен ръст от 118% само в САЩ, което е показателно за нарастващото им значение. В Африка и Азиатско-тихоокеанския регион те имат дори по-голям дял от всички транзакции.

Какво точно представлява мобилното разплащане? По този въпрос има големи обърквания. По същество то се прави, когато мобилно устройство, свързано с интернет, посредничи при преноса на пари и прави транзакция, която иначе е могла да се случи и чрез познатата кредитна карта на физически носител, като плащане на каса, в магазин или на друго място, където се правят продажби. Мобилните транзакции са широка категория, която включва мобилна търговия, или т.нар. е-търговия, правена чрез приложения или отворени от мобилните устройства уебсайтове.

Милиони потребители по света бързо се запознават с възможността да преглеждат мобилни портфейли, да управляват разплащания чрез приложения или да сканират QR кодове много скоро, след като се сдобиват със смартфон. Те правят онлайн и офлайн поръчки. Starbucks в САЩ е една от компаниите, която най-успешно интегрира тази възможности.

От процеса печелят не само потребителите, които си спестяват разходки до банкомати и гишета, но и стартиращи фирми в областта на системите за мобилни разплащания, които се радват на сериозен растеж. За тях това е тласък към последвали иновации. Очаква се вълна от сливания и придобивания в тази индустрия.

Растежът се случва непрекъснато. Последен пример е новият продукт на Amazon, която е сред пионерите в света на електронната търговия. Той се казва “Login and Pay with Amazon”. Компанията даде възможност на партньорски сайтове като Build.com, който продава продукти за дома, да се възползват от 215-те милиона нейни активни потребители. В сайтовете беше вграден жълт бутон „Pay with Amazon”. Той е пряк път към Amazon регистрацията на потребителите. След като влязат чрез него, те могат да пазаруват лесно онлайн от партньорските сайтове. Така, Amazon влиза в ролята на трета страна в процеса на онлайн продажби, директно противопоставяйки се на конкуренцията PayPal и на кредитните карти.

При повишаване на потока от интернет потребители, които купуват, към сайта Build, ще се покачи и рекламата в него, нали? 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ