В търсене на баланса между спешното и важното

В търсене на баланса между спешното и важното

„Опасно е, когато човек остави спешните неща да се промъкнат във важните.“

С тези думи известен и успешен за времето си управител на фабрика за памук в Щатите впечатлява през 20 век американския автор Чарлз Хамъл. Впоследствие Хамъл използва идеята и я поставя в центъра на есето си „Господството на неотложното“ (1967 г.) В текста си авторът разказва за важния баланс между спешното и важното.

Разчетена от гледна точка на съвременния бизнес, идеята в есето е свързана с разбирането за тайм мениджмънт, но и с приложението му в маркетинга. Това коментира Крис Мичъл в електронното издание на рекламната агенция 25-8 Marketing. Ето още от ключовите възгледи на Мичъл по темата за баланса между спешното и наистина важното:

Какво представлява неотложното от гледна точка на маркетинга?

Собствениците нямат търпение да повишат продажбите, да се справят с проблемите на назначените, да спечелят пари, да станат известни и т. н. В този смисъл маркетингът на спешното е реакционен. Например когато търговец на автомобили направи разпродажба на инвентара и така се опита да надвиши квотата на месечните продажби. Да се продава цена, а не стойност – това е друг пример на маркетинга „по спешност“. Гонят се бързи резултати, не се мисли за развитието в дългосрочен план.

Какви са примерите за маркетинг на важното в бизнеса?

В повечето случаи този вид маркетинг е завръщане към основните ценности в бизнеса. Става дума за създаване и попълване на списъка с клиенти, работа с консултанти в областта на рекламата. Това е грижата графиките, логото и снимките ви да са добре организирани, записани на диск, поставен върху бюрото ви, и готови за раздаване. Тук се включва също разработването на маркетинг план, който прави компанията по-скоро активна, отколкото реактивна. Този вид маркетинг е внимание към бюджета и разработване на собствен сайт с интересно и актуално съдържание.

Ключът за успех в бизнеса е в баланса между двете, в съчетанието между неотложното и важното както по отношение на управлението, така и на рекламирането. За тази цел в хода на ежедневието са необходими паузи.

На всички ни се случва в края на деня да сме убедени, че сме работили много, но като се замислим, да не си спомняме какво точно сме постигнали. Решението не е във времето, а в приоритетите.

Възможен подход за това как да постигате търсения баланс е като започвате всяка работна седмица със списък на най-важните неща, които движат бизнеса ви напред и които е необходимо да се направят, за да се получи добра реклама.

След като създадете този списък, можете да направите още един, който да съдържа най-важните ви задачи за седмицата. Във втория списък можете да включите конкретен ден и час, в които да помислите над това как да постигнете дългосрочните, важни цели, изброени в първия, съветва Мичъл. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ