Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|"Винаги отговаряй на всички" и други съвети за маркетинг комуникация в социалните мрежи
Има няколко заблуди за маркетинга в социалните медии. Едната е, че сайтовете за споделяне са място на абсолютната свобода. Друга е, че чрез тях се създават незабавни резултати. Трета гласи, че с тях може да се промотира и лош продукт.
Това твърди Дейв Керпън – шеф на маркетинг агенцията Likable Media в САЩ. На конференция, отразена от списание Inc., той дава ценни съвети за общуването между марки и потребители във Facebook, Twitter. Препоръките му определят успеха на маркетинг комуникациите в социалните медии. Ето какво гласят.
Слушай потребителите. След това говори. Керпън разказва, че преди две години посетил Лас Вегас и отседнал в местния хотел Aria. Опашката за регистрация на рецепцията била безкрайна. Било му скучно и написал в Twitter, че 45 минути вече чака да вземе стая в хотела. Добавил и хаштаг #fail ("провалям се" - англ. ез.). Изненадващо, след минути някой му отговорил „Съжаляваме за неприятното изживяване. Надяваме се останалата част от времето на посещението ви във Вегас да премине добре“. Не, съобщението не било от Aria. То било написано от Rio – друг хотел, малко по-надолу по улицата. Познайте къде отседнал Керпън следващия път, когато посетил града? В Rio, разбира се. Още тогава, на опашката, той харесал страницата на Rio във Facebook.
Винаги отговаряй. На всички. В САЩ, откъдето социалните медии се разпространяват, 60% от марките – най-вече големите сред тях – не отговарят на съобщенията от клиенти и потребители във Facebook, Twitter и други социални медии. Оказва се, че тези, които го правят, се сдобиват с ценно конкурентно предимство.
Разказвай история, опакована за продажба. Ако компанията ви е b2b, историите, които разказвате, трябва да са поднасяни под формата на книги от експерти, брошури, полезна информация в сайта ви, уеб семинари и доклади от проучвания, смята експертът.
Просто бъди себе си. Бъди уникален бранд. Тук Керпън цитира Опра Уинфри, която казва „От началото нямах идея, че да бъда истинската себе си може да ме направи толкова богата, колкото станах. Ако имах, щях да съм го направила много по-рано!“. Правилото е: когато съм автентичен, когато съм уязвим, когато съм човек, хората искат да правят бизнес с мен. Да се свързват с мен. Да ме допускат в живота си, като си плащат, отделяйки от времето и парите си.
Рекламирай се добре. Социалните медии не са само свързани с преживяването, което създават чрез споделянето. Те могат да създадат внимание и да доведат до покачване на продажбите, ако се използват за рекламен канал.
Подарявай. Ако свалиш от цената 10%, правиш маркетинг. Ако я свалиш наполовина, даравяш стойност. Ако я отмениш на 100%, ще спечелиш лоялни клиенти завинаги.
Бъди благодарен за вниманието. В публикациите в социалнитре медии показвайте признание за общуването с клиенти и партньори. Така например американската благотворителна организация DonorsChoose.org посочва, че хората, които са получили благодарствено писмо, е 38% по-вероятно да дарят отново. Пишете съобщения с благодарности до клиенти и партньори възможно най-често.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.