Възходът на YouTube

 Възходът на YouTube

Онлайн видеото и native рекламата са най-работещите инструменти на дигиталния маркетинг за 2013 г., според международните източници.

По отношение на първия от тях, YouTube доминира. Най-популярният видеопортал в света се радва на възход, за който разказва списание Advertising Age.

През 2013 г. YouTube се сдоби милиардния си потребител. Сега се готви да прехвърли знака от 5 милиарда долара. Видео услугата на Google очаква рекордни приходи от 5,6 милиарда долара за годината, според прогнози на eMarketer. Това е 51% повече спрямо 2012 г. и е еквивалент на 11% от общите рекламни приходи на Google.

Сумата не включва парите, които YouTube прехвърля на рекламни партньори и автори на съдържание. Тази година Google ще задържи 35% от нея или 1,96 милиарда долара, отново според eMarketer. Google обикновено взема 45% от рекламните приходи, направени чрез продажби на партньорите й автори на съдържание. Очаква се през следващите години приходите й да нараснат дори повече, заради договорите й за партньорство и споделяне на приходите от реклама с телевизиите, в които условията за телевизионните канали стават все по-неблагоприятни.

След споделянето на приходите, YouTube тази година ще вземе 850 милиона долара от видео реклами, показвани в САЩ. Това е 50% повече спрямо миналата година. Като включим и банерите, сайтът ще прибере 1,08 милиарда долара тази година от рекламни приходи само в Щатите. Това е само 6.3% от целите приходи от американска реклама на Google за годината, но е 20.5% от американския онлайн видео пазар, който е на стойност 4.15 милиарда долара.

YouTube нараства по значение в света на маркетинга. В последните години брандът обеща да подобри потребителското преживяване, за да може да завоюва по-голям дял от маркетинг бюджетите за сметка на този за телевизиите, и успява да го прави. Сайтът излъчи голямо количество първокласно видео съдържание, с което увеличи аудиторията си и приходите. Той се радва на покачваща се популярност и заради всепрониването на мобилните устройства. Бизнес директорът в Google Никеш Арора казва, че между януари и юни тази година продажбите на мобилна реклама на YouTube са се увеличили с 300% на годишна база.

Повече от 1 милиард души влизат в YouTube все месец – населението на планетата е над 7 милиарда. Около 40% от посещенията в него идват от телефони и таблети. Преди две години посетителите му месечно бяха 600 милиона души.

Какво ли ще се случи в бъдеще?

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон