Да брандираш ежедневното

 Да брандираш ежедневното

Да брандираш ежедневното

Брандингът на продукти, които ползваме всеки ден, е предизвикателство. Как могат да се направят стоки, които не са модерни, а нужни, „секси“ и  желани от потребителите?

Не е лесно, но има маркетинг стратегии, отговаря американското списание Entrepreneur. Последователният маркетинг подход може да придаде живот на пазара на всяка скучна потребителска стока, пишат авторите му.

Те дават за пример лисабонската фирма Vertty – производител на маркови хавлии. Създателят й Диего Крус е на 24 години. Той измислил идея за атрактивна хавлия за плаж, докато пътувал в Австралия. По това време си дал сметка, че има три неща, които човек задължително взима със себе си, когато отива да се попече край морето. Джапанки, бански и хавлия. По отношение на джапанките, имало международно признати луксозни марки, предимно от Бразилия, които светът предпочита. За банските има Roxy, Salinas, Osklen и други добре познати имена, които ги предлагат с качество. За хавлиите обаче, според Диего Крус, нямало луксозна марка, която всеки да поиска да покаже на плажа. Или поне нямало в родната му Португалия. Ето защо той решил да създаде Vertty и се заел с мисията да преосмисли плажната хавлия и да я направи моден аксесоар или истински дизайнерски „must have”, както се казва.

В рамките на усилията си, които се увенчали с доза успех, той научил следното, което споделя на онлайн страниците на Entrepreneur:

• Дизайнът е всичко, дори за битовите продукти. В случая на Vertty дизайнерите искали хората да помислят, че плажната хавлия може да бъде шик и стилна. Първо те „покорили“ формата й, решавайки да загърбят традиционния правоъгълник. Направили я съчетание от триъгълници. Освен това отрправили поглед към нов материал за изработка, съставен от 90% памук и 10% полиестер. Той бил по-лек от познатия памучен плат.

• Може да се открие вдъхновение навсякъде и да се преработи всяка основна стока за ежедневнието. Това може да бъде печеливш бизнес, без да се налага да се измислят нови продуктови категории. Така например Никол Портър от Ню Йорк създала прочута линия от декорирани на ръка домакински принадлежности като чинии, купи и табли за сервиране. Серията я направила известен занаятчия в града. 99% от продуктите й са вдъхновени от модата, обяснява самата тя. Причината? Никол споделя, че винаги се е интересувала от новите, модерни цветове на сезона, представени на Седмицата на модата в Ню Йорк. Ето защо решила да украси с много от тези елементи предмети за бита, като домакинската посуда.

• Важното е на клиентите да се предлага преживяване. Когато една компания продава нещо толкова обикновено като хавлиите, купите и чиниите, тя трябва да предлага на клиентите необичайно изживяване, за да се отличи и продуктите й да бъдат почувствани много по-специални. Добър пример е производителят на сапуни в Америка LoveLee. Неочаквано за мнозина, неговите сапуни са във формата на парче сирене или крекери – нещо забавно, за което клиентите после разказват и което развеселява ежедневието им. 

• В брандинга на обикновеното е задължително да се обръща внимание на детайла. Когато клиентите на Vertty в Португалия си купят хавлия, тя им се продава в кутия, чиито страни са полирани и декорирани с пясък от плажа. За по-плажно усещане при първото докосване на собствения продукт. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ