Да започнем да градим силен личен бранд

Да започнем да градим силен личен бранд

Да изградиш силен личен бранд изглежда огромна и непосилна задача. Как можете вие, като зает професионалист, да намерите време да попълвате блога си всеки ден, да събирате последователи в Туитър и да записвате подкастове – и едновременно с това да си вършите работата?

Добрата новина е, че не е нужно да правите всичко това – поне не наведнъж. Откъде да започнете обаче? Експертът Дори Кларк обяснява пред RealBusiness как с четири стъпки можете успешно да започнете да градите професионалния си имидж.

1. Поемете контрол над домейна си. Ако сте консултант или предприемач, вероятно вече сте придобили името на интернет домейна си. Всеки мениджър трябва да направи това – и то веднага. Защото това е първото място, където хората ще ви потърсят и, дори да не сте готови да разработите блог или уебсайт, трябва да се подготвите. Много по-добре е домейнът да е под ваш контрол, отколкото да е завзет от някой хакер (няма да повярвате колко често се случва това). Мнозина правят добър бизнес от това да препродават домейни на компаниите със съответните имена. Не допускайте да се възползват така от вас. 

2. Контролирайте връзките си. Вероятно имате профил в LinkedIn. Отделихте ли обаче време да го попълните изчерпателно, за да покажете пълния си набор от умения и да направите така, че стари познати и контакти да могат да ви намерят лесно? Прегледахте ли тефтера си с адресите, за да се свържете с всеки важен човек, когото познавате? Ако някога имате нещастието да ви съкратят, компанията може да не ви даде шанса да запишете всичките си контакти. Добре попълненият профил в LinkedIn е гаранция, че нужните хора, заедно с информацията за това как да се свържете с тях, винаги ще бъдат на една ръка разстояние.

3. Определете с какво искате да ви запомнят. Преди да започнете да градите публичния си имидж, трябва да знаете точно какъв искате да бъде той. Какво искате да работите в бъдеще? Какви умения ще ви отведат дотам? Помислете за три прилагателни или фрази, които обобщават персоната и целите ви – това се нарича „заявление за личен бранд” и ще трябва да го показвате на света всеки ден заедно със съдържанието, което създавате и действията, които предприемате.

4. Направете си професионален профил в Twitter и Facebook. Всъщност вероятно вече сте го направили и сте го забравили. Това няма да ви помогне. Поставете си за цел да туитвате или поствате поне веднъж на ден – отнема само няколко секунди. Това обаче ще ви накара да четете повече по специалността си, за да препубликувате ценно съдържание, да се запознаете с големите играчи в отрасъла си, за да се сприятелите с тях в мрежата, и ще шлифова стила ви на комуникация, която грабва и привлича вниманието само с няколко добре подбрани думи. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ