Добрият PR действа като журналист

Добрият PR действа като журналист

Вие сте PR специалист, но не сте бил журналист? Има някои тънкости, които е добре да знаете.

Общуването с медиите, с цел налагане на корпоративен имидж и връзки с обществеността си има своите особености. За да бъде успешен, всеки PR трябва да познава, или поне да има предвид, какво търсят и не харесват журналистите.

Съществуват няколко похвата на мислене, писане на информация и поведение, които могат сериозно да ви помогнат, отбелязва американското издание Entrepreneur.

     1. Представете историята направо, без дълги, безмислени и написани в административен стил въведения. Какво прави компанията ви уникална? Безбройните ваши конкуренти, които се борят за същата колонка или пространство с текст в интернет, също постоянно атакуват журналистите с информация. Запитайте се коя информация би накарала редактора да избере вас. Позволете си да влезете под кожата на журналиста за миг. И след това веднага излезте!

     2. Направете представянето си перфектно. Имате 30 секунди. Точно толкова време ще ви отделят репортерите, когато им представяте говоримо или в писмен вид информацията, която искате да влезе в медиите. Бъдете бързи и кратки.

     3. Подгответе се предварително. Факт: хората в медиите работят в много кратки срокове. Ако организирате събитие бъдете сигурни, че ще ви помолят за допълнителна информация, още снимки, координати, които да им предоставите по телефона, лично или онлайн. Улеснете работата си и им помогнете със светкавичен отговор, като се подгответе предварително. Сортирайте на удобно място в компютъра си всички възможни файлове, които могат да ви поискат. Не пишете дълги прессъобщения с подробна, излишна информация за постиженията на компанията ви! Не засипвайте съобщенията си с множество самохвални суперлативи, които дразнят. Не прилагайте снимки с огромен размер, които се свалят бавно от електронната поща!

     4. Подсигурете връзката по още един канал. Сещате ли се за количеството електронни писма, които получавате в пощата си всеки ден. Умножете това количество по три. Горе долу толкова e-mail-и получават голяма част от репортерите, които искате да привлечете на вашето събитие или към вашата информация. Опитайте да установите контакт предварително, за да ви запомнят. Обадете се по телефона там, където смятате, че е подходящо.

     5. Спазвайте обещанията си. Казвате им, че от вас ще разберат за „революционен, нов продукт“ или „супер модерна, неповторима услуга“?Направете го само, ако сте сигурни, че имате с какво да докажете твърденията си. Не им обещавайте ексклузивна информация или разтърсващо интервю, ако няма как да им го осигурите!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията