Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Държавите с най-скъпи национални брандове
Държавата като бранд – има и такава класация и то, редовно поддържана от британската компания Brand Finance.
За пореден път, начело в огласения преди часове седмица актуален рейтинг начело е САЩ.
На втора позиция е Китай, но с доста голяма разлика от лидера в списъка.
Брандът САЩ е оценен в тазгодишната класация на $19,7 трлн. Оценката включва най-различни показатели, сред които БВП, инвестиционна привлекателност, бизнес климат и др. Освен важните макроикономически показатели, авторите на класацията отчитат при съставянето на оценката обема на пазарни продажби на продукция с марката Made in USA, а също и наличието на компании, които сами по себе си са ценни брандове като Disney, Apple, Coca-Cola.
Китай, вторият по стойност национален бранд в света, е изгубил за година 1% от цената си и сега струва $6,31 трлн. според класацията. За сравнение, година по-рано стойността на бранда „Китай” е била оценена на $6,35 трлн. Отстъплението се обяснява от авторите на рейтинга със забавянето на икономиката на страната и с поевтиняването на суровините на световните пазари.
Поевтиняването на суровините обаче е ударило най-вече износители като Канади и Австралия. И, съответно, техните брандове също са се понижили като стойност с 8% и 10%. Но все още са в Топ-10 – Канада, на 8-о място, Австралия – на 10-то.
Първата петица, освен САЩ и Китай оформят още:
(3). Германия, оценена на $4,17 трлн., и спад от 4% в сравнение с миналата година)
(4). Великобритания ($3,01 трлн, и ръст от 6%)
(5). Япония ($2,54 трлн. и нарастване на стойността с 3%).
Шеста е Франция с поскъпване на националния бранд от 4%, оценен вече на $2,158 трлн.
Най-впечатляващ ръст сред страните в първата десетка демонстрира Индия с +32%, която заема 7-ма позиция в тазгодишния рейтинг със стойност на бранда $2,14 трлн. Тя изпреварва Канада и Италия, която е на 9-а позиция с ръст от 12% на стойността на националния бранд, който в цифрово изражение е изчислен на $1,445 трлн.
От Топ-10 е изпаднала Бразилия, която е минала на 11 позиция заради обезценяване със 17% в сравнение с миналата година. Стойността й според тазгодишната класация е $1,17 трлн. Цената на бранда Бразилия също е пострадала от поевтиняването на суровините, но допълнителни негативни ефекти в посока надолу са също разразилият се корупционен скандал с участието на високопоставени политици, рецесията и загубата на 500 хил. работни места в първото полугодие на 2015 година, посочват авторите на класацията.
Сега Бразилия възлага надежди на предстоящата догодина в Рио де Жанейро Олимпиада за възстановяване на репутацията си като бранд на световната арена.
Къде сме ние?
От общо 100 държави, включени в класацията, България е на 64-място, но бележи доста добър ръст на стойността на националния бранд в тазгодишната класация с 12%, който вдига оценката на стойността му на $50 млрд. За сравнение, миналата година националният ни бранд е струвал $ 45 млрд.
Най-силен срив за година е претърпяла Украйна. Стойността на украинския бранд е пропаднала с максимални темпове сред всички страни в света с 45% до $44 млрд.
Най-стремителен ръст е отбелязала Иран: стойността на бранда се е изстреляла с цели 59% до $159 млрд. на фона на успешните преговори по ядрената програма на страната и перспективите за отмяната на ембаргото. Това, съответно издига националния бранд на Иран до 46-а позиция в новата класация.
Подробно, с актуалната класация на най-скъпите национални брандове можете да се запознаете тук
Източник: Brand Finance
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.