Реклама на деня: От американци за Америка

Мотивът с обръщението към нацията е един от класическите методи за въздействие в рекламата. Особено когато е използван в кампания по телевизията. Емоционалното му въздействие е изпитано.

Някои от чуждестранните марки опитват да завоюват по-силно присъствие на чуждите пазари по този начин. Например Audi, която наскоро представи в Русия ТВ реклама, посветена на величието и силата на Русия. В Италия компанията пък показа реклама с кадри на великата, исторически ненадмината и известна с афинитета си към елегантността и стила италианска нация. 

Комплиментите винаги работят.

Тази методика на въздействие в маркетинга има най-силен ефект, когато представители на нацията се обръщат към нацията. Тогава се задвижва естествената сила на желанието на хората, които обичат страната си, да купят нещо „произведено у нас". Или произвеждано в страната им в продължение на десетилетия. Така се случва в развитите икономики с индустрия на производството, в които хората се гордеят с качеството на някои от националните си продукти, често предлагани за износ.

Последен пример за реклама в този контекст е кампанията на американския моден бранд облекло за мъже, жени и деца JC Penney, излъчена в нощта на Оскарите. Идеята на видеото е да бъде обръщение от американци за американци. Представени са трогателни сцени от бита на обикновения човек. Посланието в края гласи „Скъпа Америка, заслужаваш да изглеждаш по-добре”.

Вижте.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ