Рекламната война на Ромни и Обама

"Политическата реклама в САЩ в последните месеци стана първична. Кандидатите използват негативни кампании, защото те работят. Когато разгневяваш, провокираш, плашиш гласоподавателя, в крайна сметка печелиш изборите. Дори да гледаш наслуки телевизионните реклами на двата предизборни щаба в САЩ, няма как да не забележиш, че в тях няма нито един положителен елемент за собствения кандидат, но изобилства от отрицателни факти за противника."

Това коментира в текст по темата в последния, септемврийски брой на сп. "Мениджър" Константин Вълков от „Дарик Радио”.

Един бърз преглед върху медийните послания на кандидат-президентските кампании на двамата претендента за бъдещ държавен глава на САЩ – Мит Ромни и настоящият президент Барак Обама, потвърждават тезата му. Политическата реклама в САЩ, където се завъртат най-големите пари за кампании в света през последните месеци, залага на емоцията и отрицателното съобщение. Основното й оръжие е изобличаването. В риториката кандидатът прави всичко възможно да опровергае, ако може дори да омаскари противника. Излагат се и се коментират решения и постъпки от миналото. Емоцията и случилото се преди време стават основен двигател на призива "Гласувай за мен!".

Всеки ден ви представяме новини и класически примери от света на рекламата. Днес ви предлагаме да видите две от политическите ТВ реклами, излъчвани в САЩ в навечерието на президентската надпревара в страната, където рекламата се разгръща като индустрия.

Рекламата по-долу е от кампанията на Мит Ромни. Тя акцентира върху един от големите проблеми на американската социална система – здравеопазването.

А видеото след текста е в гръбнака на агитацията на Барак Обама.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ