Екосистемата на мобилната реклама

Екосистемата на мобилната реклама

Намираме се в епохата след персоналните компютри. Скоро милиарди потребители по целия свят ще носят със себе си устройства с връзка към интернет поне 16 часа дневно. Наблюдаваме взрив на мобилната аудитория.

Мобилната реклама в смартфоните, таблетите и лаптопите ще бъде златна мина, каквато бе онлайн рекламата преди десетилетие. Това смятат авторите на Business Insider. Въпреки това на моменти се наблюдава леко забавяне в сектора. Траекторията на растежа на рекламата в дигиталните медии все още не е ясна.

Доклад на американската изследователска фирма BI Intelligence обяснява сложността на екосистемата на мобилната реклама. Експертите посочват основните динамични роли, които мобилните рекламни мрежи играят. В целия този бизнес участват интернет доставчици, платформи за споделяне на сваляне на съдържание от мрежата, възможности за мобилен трансфер на данни в държавите, наддаване в реално време, рекламни агенции, брандове и нови компании, които се надяват да повалят традиционния банер.

Динамиката на мобилната екосистема е такава, че все още мобилната реклама заема сравнително малка част от бюджетите спрямо тази в телевизиите или в комплекса от кросмедийни кампании. Миналата година за нея са били похарчени в САЩ 1,2 милиарда долара. И повечето закупени мобилни реклами са били резултати от търсенето и банери. BI Intelligence очакват тази година рекламата в мобилните устройства в САЩ да нарасне значително, достигайки 3,2 милиарда долара.

В глобален план 62% от купената мобилна реклама през 2012 г. е била в интернет търсенето. Но останалите форми на реклама в преносимите устройства набират сила. Нови компании тестват и постигат успех с т.нар. native реклама, в която се залага на формулата на advertorial-а: на потребителят се предлага максимално персонализирано според вкуса и нуждите му рекламно съдържание, което може да му бъде интересно и от полза. Така се обогатява потребителското изживяване.

Специалистите посочват, че все още има проблем с измерването. Ефективността и възвръщаемостта на инвестицията не могат да бъдат точно отчитани дори и в Америка, защото показателят „цена за 1000 прегледа” там е много нисък, а рекламата – често досадна и дразнеща.

Освен това мобилната рекламна екосистема е много относителна. Тя не е като десктоп системата, разчитаща преди години на познатите PC-та. Докато хората пътуват, условията за достъп до интернет се променят. Същевременно те използват различни комбинации от устройства. Различни оператори за безжичен интернет. Различни операционни системи.

На мобилното му липсва техническият консенсус на PC ерата. Той позволяваше таргетирането, доставянето на маркетинг съобщението и измерването да работят сравнително стабилно в света на десктопите. Мобилната индустрия съзрява и вероятно ще става все по-еднопосочна и опростена, но на този етап в нея си взаимодействат множество актьори, които опитват да намерят своята ниша.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ