Защо бизнесът трябва да обърне внимание на Google+

Защо бизнесът трябва да обърне внимание на Google+

Google+. Каква е голямата работа? "Използвайте го". "Не го използвайте". "Зарежете Facebook заради него". "Или по-добре, не. Така и не се масовизира".

Ако сте чували всички тези противоречиви коментари за социалната мрежа на Google, не сте само вие, коментира в сайта About.Marketing Лаура Лейк. Тя смята, че в отношението към сайта за комуникация има доста объркване. Някои неща обаче не могат да бъдат пренебрегнати. Например това, че появата му вдигна летвата на изискванията към социалните медии. Особено от страна на фирмите, след като през ноември 2011 г. интернет гигантът представи Google Plus Pages за бизнеса. Тогава в ума на маркетолозите започнаха да се въртят въпроси за дигиталното бъдеще на търговията и рекламата. Важен ли е този сайт? Може ли да стане той мощен инструмент от полза на маркетинга?

Ето как продължава коментарът на авторката:

„Ще призная, че като повечето хора, бях малко бавна в адаприрането към Google+, но в изминалата седмица реших да се поровя за първи път. Имаше малка крива на обучението, но щом си вътре, реалността започва да изглежда смислена. Потокът е лесен. Докато се движиш и маневрираш в платформата можеш да откриеш много любопитни приложения, включително способността да се задържаш в места за срещи. (Има видео чат с до 10 участника.) 

Приспособих се към Twitter преди няколко години. Същото се случи и с Facebook. Те изпълняват предназначението си, но започвам да се чудя за стойността и валидността, която придават на бизнеса. Особено с оглед на последните промени в тях. Забелязах преди няколко месеца, че импресиите в моята Facebook страница са намалели. Това означаваше, че тези, които са „фенове” или „харесват” страницата ми, не виждат какво обновявам в нея, освен ако не влязат директно. Не мога да разкрия статистиките си, но размишлявайки за моята собствена Facebook употреба знам, че шансът аз да вляза в една Facebook фен страница директно e доста минимален.

Не правя опит да ударя Facebook – той има своето място. Работи добре за някои компании и марки. Някои представители на фирми обаче казват, че напоследък са разочаровани. Почувствали са, че получават част от отделеното време на хората в сайта и че сега нещата са се променили. Сякаш са загубили тегленето, притегателната сила към присъствието им в социалната мрежа, чието изграждане им е отнело месеци. Аз ги разбирам. Затова нека погледнем какво Google+ може да предложи, което е по-особено:

- Google продължава да бъде едина от най-мощните компании онлайн. Тя не притежава само една мегапопулярна онлайн дестинация, а две – търсачката и YouTube. Могат ли наистина марките да си позволят да не обръщат внимание на това?

- Google се занимава отдавна с това да бъде социална. Ако някой има колосална информация за поведението на онлайн потребителите, това е тя. Същевременно компанията опита няколко неща, които не проработиха, например Google Buzz. Проблемът с него бе, че постави под въпрос сигурността на потребителите и те се разгневиха. Google побърза да се извини, изтегли го и дари 8,5 млн. долара на групи, които се занимават с това да защитават сигурността на личните данни в интернет.

- Google изпраща трафик. Все още се проверява дали е така, но се смята, че ако е вярно, страниците на социалната мрежа на Google са силно облагодетелствани. Само като създадете Google+ профил, създавате непрекъсната, взаимна връзка с уеб-сайта, който страницата представлява. Този вид връзки стават все по-важни, що се отнася до маркетинга с търсене в мрежата.”

Имате ли позиция по темата? Какви са впечатленията ви?

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ