Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Защо в света на модата няма рекламни девизи
Азбучна истина е – визитката на всяка голяма компания е нейният рекламен слоган. Майсторски изработени, те съществуват с една цел – да бъдат помнени и да напомнят винаги за компанията, която представляват.
Но има едно интересно изключение от това правило – светът на модата. Слоганите там са екзотична рядкост. Не сте съгласни? Опитайте тогава да си спомните слогана на някоя от големите световни марки: Prada, Yves Saint Laurent, Ralph Lauren, Zara, H&M, Chanel, Fendi…Можем да изреждаме до безкрайност и пак няма да изскочи ярко, запомнящо се рекламно изречение от образа на която и да е от тях! Нещо не е както трябва. Модните брандове са толкова много, че би трябвало да се борят за място в съзнанието на клиента с рекламни призиви. И въпреки това, не го правят. Защо?
Слоган е нужен, защото...
Ефективният слоган оставя отпечатък в съзнанието на хората, когато го виждат или чуват. Успешният слоган също така харизматичният белег, който откроява дадена компания на фона на останалите. Авторите на рекламни девизи прекарват дни и безсънни нощи в стремеж да измислят запомняща се фраза за употреба в политическа или търговска реклама, наситена с дълбока смислена натовареност, така че да предизвика нужните емоции или да създаде наситен с вътрешен смисъл визуален образ.
Слоган се създава след като ...
Разработването на ефективен слоган се опира на няколко важни правила. По отношение на структурирането му, преди всичко трябва да е кратък и лесен за запомняне. По отношение на съдържанието трябва да покрива стратегическите цели на компанията и образа, която тя иска да гради пред клиентите си.
"Just Do It"
Звучи съвсем просто, но какво означава на практика? Че, при правилен подход, търсеният резултат е гарантиран. Затова и кампанията на Nike "Just Do it" от 1988 година става христоматиен пример за една от най-успешните в историята на слоганите. Защо? Защото девизът е създаден точно по описаните по-горе правила. Когато хората чуят или видят тази фраза, у тях възниква усещането, че с продуктите на Nike могат да направят всичко, което искат, без да мислят за спънки, фалове или нежелани последствия. Освен, че гради положителен имидж посланието носи и дълбока смислова натовареност. И всичко това – само в три думи. Защо тогава Nike e един от малкото примери на запомнящи се рекламни девизи в света на модата?
Модната индустрия просто залага на коренно различен канал за изграждане на имидж. Тя е в непрестанна надпревара с най-динамичния конкурент – сезоните и затова няма време да налага устойчиви послания. Вместо това гради нужната атмосфера и възприятия със силата на естетическите категории. Атакува директно с нови колекции, представени от защеметяващи модели, заснети от най-добрите майстори на камерата. Има ли нужда от думи този кадър с Бионсе, снимана за H&M?
Или пък този шедьовър с Риана за Gucci?
Ефектът е аналогичен на ефекта от слогана, само дено има и някои допълнителни преимущества – показва се не само продукта, но и начина, по който следва да се носи/използва/употребява. Това е тайното оръжие на модата, с която успява да се отличава от всички останали отрасли. И това различие не се явява основание за отказ от използването на слогани – то е причината, поради която светът на модата просто не се нуждае от тях! Нищо не пречи и на другите да пробват модното ноу хау.
По материали от чуждия печат
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.