Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Защо носталгията работи за маркетинга
Открай време рекламата знае, че спомените на хората за младостта им са инструмент за продажби.
Рекламодатели работят по идеи, които да подбудят тези спомени. Те свързват представата за съвременни продукти с безгрижието на отминалите дни, щастливите времена за определено поколение, което се стремят да спечелят за клиент. Правят го като залагат в рекламните клипове на ретро сюжети или като утвърждават ценности. Често подходът им е критикуван с мотива, че използвайки носталгия в рекламата, манипулират.
Дори да е така, в играта с носталгия на маркетинг няма лошо. Това твърди актуално проучване от Съединените щати, цитирано от списание Inc. Авторите му твърдят, че са установили защо носталгията ни оказва влияние. Според тях да я подбуждат е едно от най-страхотните неща, които компаниите могат да правят за хората.
Защо?
В серия от експерименти изследователите са помолили членовете на специално подбрана група пациенти да си представят ситуация, в която съзерцават смъртта си. Естествено, това предизвикало бурни емоции в тях, тъга и размисли. Това, което психолозите, наблюдаващи експеримента установили, обаче било изненадващо. Когато оценявали реакциите им, те забелязали, че участниците в експеримента, които са по-малко податливи на възникването на носталгични чувства, трудно удържат негативните си емоции. Останалите, склонни към носталгия, по-лесно приемали идеята да си представят собствената си смърт, по-малко се страхували от нея и били по-силни и издръжливи хора като цяло.
Ето защо авторите твърдят, че като провокира носталгия чрез снимки, онлайн съдържание или текст, маркетингът не просто провокира потенциалните си клиенти в публиката, към която се е насочил, да си кажат „О, спомням си това!“. Носталгията по същество е дълбоко желание за връзка с нещо по-голямо от нас самите. Хората, способни да се видят в контекста на миналото, в средата, където са били корените им, в културата им, разполагат с комплекс от положителни спомени, от които се захранват и чувстват добре. От тях те черпят сили. Те им пречат да се разглеждат като изолиран, обречен човек.
Това са натоварени с висока емоционалност неща, но е добре бизнесът да ги има предвид, твърдят психолозите. Защото компаниите, които устояват на изпитанията на времето, са тези, които съществуват с цел и се възприемат като нещо по-голямо от фирми, чиято цел е да правят пари. Те създават и поддържат нетърговски значение в ума на хората. Застават зад идея или движение, не само зад продукт. Като впрягат силата на носталгията чрез продажбите и маркетинг, стъпват крачка напред към създаването на собствено движение, в което повеждат някаква социална група.
Виж още: Носталгия в полза на марката
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.