Звезди от видеопортала

Последните две поколения, които съставят днес класата на работещите професионалисти, израснаха в обожание на звезди, които гледаха по телевизията, в киното и слушаха по радиото. Те се срещаха с идолите си – актриси и музиканти с платинени албуми – в масмедиите.

Тийнейджърите днес са различни от тях. Те са пренаситено от достъпа до информация поколение. Медийният пейзаж, който им се открива, е изпълнен с изобилие. Могат да се насочват към по-нишови теми. Повечето от тях са хора на бързото зрително възприятие – чрез снимка (в Instagram) или чрез видео. Слушането на протяжни парчета по радиото не им допада, както и повечето от програмата на телевизионните канали за обширна аудитория.

В тази среда младежите откриват своите звезди във видеопорталите. За американските тийнейджъри десетте най-известни лица с канали в YouTube днес са по-важни и популярни от знаменитостите на Холивуд, които целият свят смята за най-известните хора в света. YouTube става новият "сребърен" екран на младото поколение след малкото телевизорче у дома и монитора на лаптопа, посочва американското списание Entrepreneur.

Актуално проучване на сайта Variety в Щатите, проведено сред 1500 души на възраст между 13 и 18 години, показва, че тийнейджърите в страната харесват и се възхищават най-много на 20 идола. 10 от тези идоли са холивудски звезди. Другите 10 са „селебрити“ фигури, станали известни от YouTube канали. Онлайн звездите в проучването надминават по популярност актьорите и актрисите и заемат първите 5 позиции в списъка на най-известните според младежите хора. Сред тях са дуото Smosh, съставено от Иън Хекокс и Антъни Падиля, Fine Bros – братята Бени и Рафи, и шведският видео геймър PewDieDie, който към момента има най-много абонати в YouTube. Той е на трето място в топ 5.

В същото време масово известните любимци на няколко поколения като актьорите Леонардо ди Каприо, Даниел Радклиф и Джони Деп се класират на дъното на топ 20. Странен факт е също, че според допитването най-известната кинозвезда сред тийнейджърите е актьорът Пол Уокър, който загина в автомобилна катастрофа. Той е шести.

Мейнстрийм звездите от Холифуд са оценявани като „по-умни“ и „по-надеждни“, отколкото YouTube лицата. Описвани са като „интересни“, „необикновени“, „въздействащи и обвързващи“. Тези определения се свързват с желание за потребление и ефективност на присъствието в маркетинговите кампании в бъдеще. 

В същото време се явява друга тенденция. Заради нарастващата си популярност, звездите на YouTube или т.нар. влогъри - блогъри с видеоканали - излизат от сайта за видеосподеляне и започват да се показват в други медии и маркетингови канали, след като компании ги избират за рекламни лица заради популярността им сред тийнейджърите. Тези звезди в САЩ се показват в реклами в метростанциите, подписват договори за участия в кинопроекти и стартират собствени дизайнерски модни линии.

През юли 2014 г. например New Form Digital – филмово студио, учредено от режисьора, носител на "Оскар" Рон Хауард ("Красив ум“) и продуцента Браян Грейзър, съобщи, че ще си партнира с група YouTube звезди, за да заснеме 14 кратки филма. Със сигурност участието на познатите от видеопортала лица и работата на награждаваните холивудски професионалисти ще предизвика интерес сред най-младото поколение, което ще диктува потреблението в бъдеще. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ