Изкуството да превръщаш рекламите в услуги


Ние, хората в маркетинга, ставаме все по-креативни и иновативни в усилията си да убедим потребителите да купуват продукта ни. Или да изтеглят приложението ни. В постоянно търсене сме на най-изобретателните начини да достигнем до хората. По-често съобщенията ни се изгубват. Потребителите остават с чувството, че са атакувани от непоискано съдържание.

Често, когато мисията ни е изтегляне или продажба, мислим за комуникацията като за начин да служим на бранда, за който работим, не на потребителя. Умните марки използват мобилните канали, за да превръщат рекламирането в услуга, вместо то да е нещо, което прекъсва естественото ежедневие. Този вид поведение на бранда създава по-тясна връзка с крайния потребител. Предлага се допълнителен продукт или услуга, който ще направи живота на човека по-лек.

Ето и няколко примера.

Audi създаде приложението Start Stop – простичка технология, която помага на клиента да пести от батерията на телефона си. Тя ги уведомява когато регистрира работещи приложения, които всъщност не се ползват, а хабят енергия. Изпраща на хората съвет да ги затворят. Това, според компанията, прави телефона, също както Audi, по-ефективен продукт. Приложението се използва за промотиране на технологията на Audi stop-start. Тя автоматично спира двигателя на колата, когато тя е спряма и го рестартира, когато водачът я въведе пак на скорост. Това прави аудитата по-ефективни. Стратегията със предлагането на приложението е полезна, защото окуражава хората да се сдвързват с Audi с някаква ефективност, вместо просто да поднася реклама.

Друг пример: Един от най-малко харесваните аспекти на електронната търговия е невъзможността да се види или изпита чисто физически продукта преди той да се купи. Това е най-голямата бариера пред онлайн поръчките. IKEA представя мобилно приложение, което чрез силата на добавената реалност позволява на потребителите виртуално да редят мебели в домовете си. Технологията ще позволи да сканират мебели и предмети от каталога й в дигитална или печатна версия за есента на 2014 г. и да ги подреждат в пространството на дома си, за да видят как биха изглеждали. Приложението дава 36-градусова картина, използвайки сензори, така че хората да могат да се сдобият с максимално реалистично чувство как би изглеждал интериорът им, ако го обзаведат с новата мебел на шведския бранд.

Nike също рекламира с услуга. Нейната система за тренировки Nike+ е светият Граал на брандираните ползи. Представено през 2006 г., приложението първоначално е създадено да бъде малък предавател , който да се прикачва към обувката и да позволява на бягащите за здраве хора да следят резултатите си. Днес то е усъвършенствано и включва настройки, свързани със социалните медии, като сравнения, с които потренителите могат да предизвикват приятели или да им препоръчват маршрути. Най-атуалната версия на апликацията Nike+ Move се възползва от M& компресора за движение в iPhone 5S и продължително записва данните за движението на хората на телефина, с което го превръща в акселерометър. 

От The Drum

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Борисов: Ще бъдем консолидирни тези дни, не на инат, а за да влезем в еврозоната
Тръмп пред Politico: Ситуацията в Европа е тежка и заплашва бъдещето на континента
Зеленски: Готови сме за прекратяване на огъня срещу енергийни обекти, ако Русия се съгласи на това
Албанският „Крал на бягствата“ се измъкна за четвърти път от италиански затвор
Саудитска Арабия позволява на богати чужденци да си купуват алкохол
Има 7 вида почивка. От кой тип се нуждаете?
Затвор ол инклузив: Турция строи огромна съдебна зала за едновременни процеси срещу стотици обвиняеми
Времето в сряда: Вятърът отслабва, на места ще има мъгли