По-влиятелни дори и от социалните мрежи

По-влиятелни дори и от социалните мрежи

„Най-големите онлайн проводници на влияние“, „по-влиятелни дори от социалните мрежи“ - като такива са определяни форумите в интернет. 

Тези места в мрежата имат благодатна почва и за разпространение на идеи за продукти и услуги, коментират авторите в американското сп. Entrepreneur. На форумите все още се обръща голямо внимание. Мнозина използват този формат на общуване, за да коментират или препоръчват продукти. Затова някои от рекламодателите в САЩ, например, планираха да разширят маркетинговия микс с присъствието във форум. 

За да се рекламира във форумите е необходим специфичен, елегантен подход. Маркетолозите трябва да вземат предвид тези платформи сериозно и да си създадат в тях присъствие по деликатен начин, съветва Entrepreneur. 

Как да се случи това?

Една погрешна стъпка, едно неправилно съобщение или изказване, и ще предизвикате сред „форумците“ обратен ефект. След това ще бъдете много бързо отхвърлени. Важно е да се покаже силно, експертно присъствие. Форумите, всички знаем, са много специализирана медия и в тях е изключително важно да има присъствие на тесни специалисти. Това ги прави идеален таргет пазар за маркетолозите, но и налага изисквания за голяма осведоменост по дискутираните теми.

Тук следват 8 препоръки към маркетинговите специалисти, решили да опитат да рекламират продукти и услуги чрез присъствие във форуми. Съветите бяха формулирани от Санджай Сабнани, изпълнителен директор на CrowdGather – водеща американска мрежа форуми.

1. Регистрирайте се както му е редът. Потърсете текста „Добре дошли“ и „Въведение“/“Инструкции“. Представете се. Бъдете честни и попитайте администратора как стоят нещата с рекламиратането във форума и спонсорираните съобщения в сайта. За изненада на мнозина, прокарването на пиар и рекламни съобщения за продукти и услуги бързо се прихваща и отстранява в големите и популярни форуми. В този смисъл честността е важна.

2. Не публикувайте веднага след регистрацията си рекламни съобщения. Може да ви забранят присъствието. Продуктът или услугата ви дори могат да бъдат злепоставени във форума, който сте избрали за активно присъствие.

3. Свържете се с администратора. Или изпратете лично съобщение до собственика на сайта, обяснявайки кои сте вие и кого представлявате.

4. Не се преструвайте. Ако опитате да хитрувате, като се представяте за обикновен участник във форума, когато единственият ви интерес е комерсиален, вероятно ще ви попречи рано или късно.

5. Обмислете възможността за онлайн реклама. Можете да изградите ефективна кампания като промотирате продукта си не само чрез публикации, но и чрез показването на банери в комбинация. Много от форумите разполагат с места за рекламна визия, наричани на груб език „лепкави“. Погледът на потребителя трудно може да избяга от тях.

6. Не бъдете твърде напористи. Когато натрапчиво излагате продукта си или услугата, дори когато темата не е директно свързана с тях, предизвиквате обратния ефект. Винаги се уверявайте, че рекламното ви съобщение е по темата и създава ангажираност с марката. Форумите са хибридна онлайн медия, която предоставя комуникация, забавление и информация.

7. Създайте някакъв съществен принос. Станете уважаван потребител с ценно и ценено присъствие в сайта. Използвайте профила си, за да разговаряте с останалите членове, да им отговаряте на въпроси, да им задавате свои собствени въпроси. По този начин ще станете известна фигура и повече маркетинг възможности ще се открият пред вас.

8. Не игнорирайте критиката. Незабавно отговаряйте на комплименти и критични коментари. Не приемайте нищо лично. Атакувайте аргументите, не човека. Помнете: интернет форумите са архиви, в които се търси. Това прави промоцията в тях продължително ефективна, защото написаното от вас ще работи и занапред.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ