Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Рискът да играеш на сигурно в маркетинга
Има общоприето схващане, че марките са нещо, което трябва да се предпазва. Според тази теория най-сигурното, което може да се направи за тях, е да не се предприема нищо. Идеята е, че те са като порцеланова ваза - деликатни и чупливи. И че стойността им може да се задържи десетилетия, само ако бъдат пазени в състоянието, в което са.
Това схващане е неправилно. Всъщност много стартиращи фирми днес действат по-рисковано, отколкото мнозина очакват. Традиционните работни места са по-несигурни отпреди. Марките преминават през преход, заради колебанията на пазара. Вече няма нищо сигурно и пълна заблуда да се мисли обратното.
Ето и исторически пример. В последните 15 години Apple премина през фалит, достигайки до титлата „най-печеливша компания в света”. Да кажем, че през 90-те години тя е била сред най-ценните марки, би било абсурдно. Не беше. Тя израстна върху основните на гигантски продуктов успех и най-вече върху маркетинг и комуникационни умения.
Има безброй много други марки, които също са го правили.
Обратната посока на упадък също се случва, при това с не по-малка скорост и в не по-малко стръмен път. Имена на напитки, хранителни продукти, играчки, игри и вериги магазини, които са изглеждали солидни и невъзможни да изчезнат преди десетилетие, днес са забравени и не съществуват. Всички можем да си спомним за марки и продукти, които са били наоколо в ежедневието, но вече ги няма. Едва ли сме си мислили някога, че някой ден ще спрат да съществуват, нали? Някои от тях изчезват, заради слабости в продуктите, които обозначават. Други, заради технологични промени. Причините за загубата на трети обаче са подценяване на брандинга, твърде защитническа стратегия на маркетинга, непрестанна игра на сигурно, липса на инвестиции и иновации.
Днешният маркетинг в социалните медии, задвижван от съдържанието, носи своите рискове. Във всеки един случай, когато марката говори в тях, тя може да каже нещо погрешно. Това е рискът на новия свят на дигиталното, в който се осъществява обратна връзка. Но в съвременната епоха, в която команиите претърпяват рязък възход и стръмен спад, да играем на сигурно се оказва най-рискованото нещо.
Дори фирмите икони от миналото са в състояние на упадък, ако не са уверени в комуникацията си и смело не се приспособяват към настъпващите в медиите промени. Живеем в свят на конкуренция с нарастваща скорост. Мисленето, че „трябва да сме внимателни, за да не навредим на марката” е почти толкова опасно, колкото липсата на маркетинг изцяло.
От LinkedIn
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.