Да продадеш лед на ескимоси

Да продадеш лед на ескимоси

Да продадеш лед на ескимоси

Ако искате да сте толкова невероятен търговец, че да продавате дори лед на ескимоси, първо трябва да разберете, че вашите нужди са по-важни от тези на купувачите. Спрете да мислите за „обслужването на клиенти” и за „задоволяване на техните нужди” и се фокусирайте върху печалбата и върху страхотното чувство да сте Най-добрият търговец.

За да извършвате повече продажби от всички останали, трябва да преиначавате истината, да манипулирате потенциалните си купувачи и да давате обещания, които компанията ви със сигурност не може да изпълни. След като приключите сделката, продължете напред. Не губете време в обгрижване на новите клиенти – възложете тази задача на по-неопитните си колеги или – още по-добре – на съвсем друг отдел.

Ако съзрете шанс да "пробутате" много и особено скъпи продукти, въоръжете се с добра оферта и убедителна презентация. Трябва да омаете клиента със сладки приказки и да „признаете”, че съжалявате за липсата на възможности за по-често общуване. След това извършете продажбата и продължете напред.

Надявам се това да ви е прозвучало абсурдно…

Току-що описах начина, по който функционират много компании. Всъщност, когато решат да „подходят агресивно”, те наемат лидер на търговския екип, който прилага именно описания по-горе метод. По-ужасно е, когато главният изпълнителен директор сам насърчава подобни стратегии.

Разбира се, той не би използвал същите думи, но в крайна сметка плаща на служителите, за да продават, а не за да обслужват. Търговските представители биват оценявани по броя обаждания, уговорени срещи и сключени сделки. Грижата за клиентите е работа на съвсем друг отдел.

Моделът „продавай, продавай, продавай” може би действа в краткосрочен план, но не и в дългосрочен – клиентите започват да бягат от вас с бясна скорост, а доходите отбелязват драстичен спад. Точно така, „новата агресивна търговска стратегия” води до понижаване на печалбите.

Относно заглавието…

Не можете да продадете лед на ескимоси, нито всичко на всекиго и да спите спокойно през нощта, но можете да продавате на хората онова, от което те наистина се нуждаят - продукти и услуги, които ще ги доближат до най-големите им цели. Доброто обслужване е по-успешен подход от многобройните продажби.

Брус Касанов, биограф, за LinkedIn.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ