Как се прави добра радио реклама

Как се прави добра радио реклама

Да си кажем честно: много от рекламите по радиото са ужасни. Има редица причини за това. Не само, защото радиото вече не е считано за топ медия, но и защото много криейтив екипи в агенции всъщност не успяват да създадат достатъчно свежи като идея рекламни продукти за него. А целта им трябва да бъде да предложат на клиентите нещо запомнящо се и което да привлича вниманието. 

Как да се създаде концепция за добра радио реклама? Може да последвате следните стъпки: 

Стъпка 1. Потопете се в продукта или услугата. Трябва да познавате това, което ще се рекламира, отвътре, да сте се докосвали до него, да знаете какви са типичните шумове, които произлизат от употребата му. Както и какви аромати се носят наоколо, какъв е вкусът, как се усеща. Слабите и силните места. Не започвайте работа по концепцията преди да сте узнали възможно най-много.

Стъпка 2. Прочетете криейтив бирфа. Няколко пъти. Сега, след като сте наясно вече със същината на продукта или услугата, прочетете концепцията заедно с акаунт мениджъра, творческия директор или клиента. Уверете се, че всички ваши въпроси са отговорени. Проучете за коя радиостанция ще е най-подходяща рекламата на точно този продукт или услугата. Това ще определи тона на спота ви. Помислете за дължината. 30 до 60 секунди е препоръчителната дължина на рекламата. Уместно ли е да ползвате повече разговорна реч. Ако да, колко? 

Стъпка 3. Започнете да си записвате каквото ви дойде наум. Или скицирайте. Няма значение как точно и на какво, трябва да излеете идеите си. При записките може да установите как неочакваните комбинации се свързват. Думи, които са изглеждали абсолютно несъвместими, може внезапно да започнат да приличат на добра идея. Ще се роди нещо изненадващо, а това е сила при радио рекламите. 

Стъпка 4. Редактирайте идеите си. Оформете ги - слухово и визуално. Помислете как най-добре биха могли да звучат и каква картина биха обрисували в ума на човека. Помислете за първите думи на радио рекламата. Може да са "7 извънземни яздят динозаври през "Таймс Скуеър", ако искате. просто посадете семенцата, въображението на слушателите ще направи останалото. Не забравяйте къде се намира публиката ви, когато слуша рекламата. Може ли тази среда да играе роля? 

Стъпка 5. Не създавайте дразнеща реклама или реклама с ужасно много повторения. Никога няма да чуете човек да ви повтаря името на продукта или услугата и телефона на фирмата по три пъти. Повторенията не създават добра реклама, те може да бъдат тормоз. Направете нещо приятно за слушане, въздействащо, запомнящо се, нещо което хората искат да чуят, както и да разберат как може да се свържат с компанията. Задължително: не включвайте в концепцията си за реклама сирени на линейки, полиция, звукове от катастрофи. 

Стъпка 6. Прочетете на глас как ще звучи. Засечете за колко време го правите. Това, което си представяте че може да прозвучи за 30 секунди, може да трае 40. Прочетете идеята на колеги и творчески професионалисти. Направете корекции ако е необходимо. 

Стъпка 7. Презентирайте рекламната си концепция по правилния начин. Като автор, знаете какво имате предвид най-добре. Представете идеята си в лична среща, не и просто по имейла. Бъдете активни, действени, ентусиазирани. Уверете се, че ефектите за привличане на вниманието на слушателите са споменати. Ако ви харесат, ще се придвижите към продукционния етап от процеса, а това може да бъде много забавно и приятно работни преживяване. Успех!

По материали от Advertising.About.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ