Как една канадска фирма промени скучните си продукти

Как една канадска фирма промени скучните си продукти

Как една канадска фирма промени скучните си продукти

В какъв цвят мъжете предпочитат хола? Компанията CIL Paints залага на нюанс, малко по-тъмен от този на карамела (Butterscotch). Наскоро мениджърите на базираната в Торонто компания направиха изследване на пазара и съзряха нова възможност, която се дължи на факта, че: „имената на цветовете звучат доста женствено“.

Ако индустрията ви е изпълнена с еднаквост и имате проблем с това как да направите продуктите си различни, тази история е за една канадска идея, с която се представя нещо свежо.

Понякога всеки продукт има нужда само от един нов маркетинг ъгъл, за да грабне вниманието.

На хората от CIL им хрумва да проведат допитване във Facebook, за да преименуват някои от техните бои, предназначени за „тоталната мъжка бърлога“. Целевата аудитория била мъжете – купувачи.

Повече от 15 хил. отговора по-късно цветът „приказно зелено“ става „повече пари“ (Mo Money), карамеленото става „време за бира“, „сивото като плато“ - „сянка в 17 часа“, „еликсирът на Жулиет“ - „зомби апокалипсис“, а „Лексингтън парк“ - „мръсни чорапи“ и „класическо червено на свободата“ - „ръжда по камиона ми“. Така, общо 27 цвята са преименувани.

След това CIL създава мъжката книга мечта на баровете, баните, спалните и „медийните стаи“, показани в „новите“ цветове, за да се види как фирмата може да направи стилно едно помещение изцяло в мъжкото владение. Колко ли вземат за тези нови, току що кръстени цветове? Колкото поискат. В края на краищата няма друга боя, наричана по този начин, предназначена за този клиент.

Това не е просто един умен маркетинг трик. Това е да разпознаеш маркетинг сегмента, който не е доловен, да създадеш обвързаност с тази целева група и да я заинтригуваш, като привлечеш вниманието й към продуктите си. Да, дамите по-често избират цветове за дома, но проучване на CIL показва, че мъжете пък често имат последната дума. И ако една стая е основно „мъжко царство“, защо да е боядисана в „слонова кост“, когато може да е с цвят на „бирена пяна“?

Като се обръща към силния пол CIL не само, „омъжествява“ цветовете си. Прави ги забавни. Прилага различна гледна точка в една доста скована индустрия. От компанията се обзалагат, че ще бъдат хит сред младите представители на силния пол с току що закупен апартамент, които тъкмо започват да декорират. Това може да е шанс да бъде спечелено цяло поколение купувачи.

Историята е поместена в сайта на американското списание за бизнес и предприемачество Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ