Как Майкъл Корс стана марка

Модел на Michael Kors. 

Модният дизайнер Майкъл Корс тази седмица стана милиардер, след като акциите в компанията му с неговото име поскъпнаха 18%. Michael Kors, чиито луксозни магазини сме виждали в развитите европейски икономики, отчете скок на печалбите от 17% в третото тримесечие на 2013 г.

Как тя се превърна в толкова скъп бранд? Business Insider повдига завесата.

54-годишният Корс, който днес е един от най-богатите известни хора в Америка, създава модната марка през 1981 г. след като го изключват от училището по мода, в което учи. В продължение на години той се бори да превърне фирмата си в моден бранд. Дори след като подава документи за защита от фалит, не се отказва.

Днес той се присъединява към клуба на милиардерите в САЩ 3 години след като направи компанията си публична.

Корс е роден в Лонг Айлънд и започва да шие дрехи когато е на 19. По това време е студент в Модния институт по технологии в САЩ. Когато отпада от училище, се осмелява да представи на потенциални клиенти първата си модна колекция дамско облекло. Дебютът й организира в големи луксозни търговски центрове като Bergdorf Goodman и Saks.

Една от стратегиите му, които му помагат да се изгради като бранд в епохата на европейската висша мода, която неотменимо се търси от богатите клиенти в Америка, се състои в изграждане на връзки със звезди. Днес е известно, че марката Michael Kors има богата база от звездни почитатели, сред които Барбара Уолтърс, Деми Мур, Джулия Робъртс.

Най-трудният период за бизнеса му настъпва през 1993 г., когато италианците, които го подкрепят финансово, се разоряват. Налага се да оцелее сам на пазара, затова решава да представи модна линия на по-ниски цени. Освен това започва да работи като моден директор за френската модна къща Celine. Ексклузивната му линия на високи цени и по-евтините му, по-спортни колекции започват да се продават добре в магазините. Той продължава да продава в големи търговски центрове до 2003 г., когато компанията Sportswear Holdings се заинтересова от бизнеса му и реши да купи дял от компанията му от 85% за 100 милиона долара. Тя изкупи акциите на френската LVMH и други инвеститори.

Новият собственик предприе нови, дръзки маневри на пазара. През 2004 г. Kors представи друга линия на по-никси цени, с рокли, които се продаваха между 99 и 300 долара. Тя се оказа чудесен избор – в същото време Америка бе ударена от рецесията. Освен това Корс разшири обхвата на предлаганите от него стоки с аксесоари като парфюм с бранда и чанти. През 2006 г. компанията предприе агресивно движение, акто отвори собствени „лайфстайл“ магазини с продажби на дребно.

По-късно, в интервю за предаването 20/20, Майкъл Корс обясни, че ключът за успеха му се дължи на разширяването на линията му с подход за предлагане на продукти за дамите с всякакъв размер на ханша и финансови възможности.

Днес Майкъл Корс има 533 магазина по света. Компанията сега е базирана в Хонконг. Доходите й за финансовата 2013 г. са били 398 милиона долара, спечелени от приходи от 2,2 млрд. долара. За сравнение, през финансовата 2011 г. общите приходи на компанията са били 803 милиона долара. Сега тя очаква тази сума като приход само за четвъртото тримесечие на 2014 г.

Майкъл Корс облича някои от най-известните жени в Америка, включително първата дама Мишел Обама, която позира с десетки негови красиви рокли. Тя носи негова рокля дори на официалния си портрет в Белия дом.

На 50-годишна възраст той стана най-младият човек, получавал награда за цялостен принос на Съвета на модните дизайнери в Америка. Днес той притежава 2% от компанията си за луксозно облекло. При първичното й публично предлагане през 2011 г. събра над 700 милиона долара. След поскъпването на акциите й тази седмица брандът му го направи милиардер.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ