Как рекламата привлича мъжете

 Как рекламата привлича мъжете

Как рекламата привлича мъжете

Аз съм мъж и копирайтър в рекламна агенция. Като такъв съм застанал от двете страни на барикадата - в производствения процес на създаването на кампании и като зрител. 

През годините забелязах, че рекламите, насочени към мъжката аудитория, изглежда са изработени заради няколко основи характеристики на силния пол. Аз се сещам за 6 от тези характеристики, като разбира се те са много повече. Ето как и защо, според мен, рекламата привлича вниманието на мъжете. 

  • На мъжете им харесват всевъзможни неща. Само трябва да погледнете по-внимателно рекламата на бира, автомобили, самобръсначки, часовници и дори на душгелове, за да разберете, че на мъжете може да се продадат най-различни ненужни, но забавни за тях стоки и аксесоари, като например розова гумена топка за подхвърляне под душа. Рекламата за мъже обикновено е издържана в черно, синьо или червено. Понякога е озвучена от агресивна и мощна рок музика. Най-често в нея присъстват много разголени мадами с дълги крака и оскъдна дължина на полата за сметка на дълбочина на деколтето. Мъжете купуват самобръсначки, "които бръснат без усилие", автомобили, които реват високо, за да преминават с тях покрай момичетата. Колите удължават... самочувствието. Душгелът е свързан със свежестта на планината и връх Еверест. Мъжете сме мъже и ние абсолютно безкрайно обожаваме клишето. И докато обичаме да бъдем мъже, рекламата ще ни дава хиляди така предвидими кукички, на които ние винаги ще се хващаме. 
  • Мъжете са глупави, вдетинени, арогантни, мърляви, безчувствени тъпанари. О, ние сме едни истински копелета. И това ни харесва! Една класическа реклама на британския бранд спагети Super Noodles показва как двама мъже изяждат всичко и буквално облизват чиниите. Вместо да ги мият, ги слагат в шкафа облизани, за да се използват следващия път. Велико е! В друга реклама мъжете хвърлят спагети на прозореца и се състезават кой ще залепи най-много, докато спагетите се плъзгат размазани по стъклото. Като 6-годишни деца сме, нали? При жените рекламата с тази тактика не би проработила, но при мъжете - разбира се! Мъжете обичат да празнуват имунитета си. Какво като още не сме пораснали? На кого му пука, че може да се изпуснем на сватбената церемония? Ние сме момчетата, младежите, добрите стари момци, които знаят как да се позабавляват. Дори да имаме бели коси, ние не даваме пет пари кой може да обидим. И докато обожаваме да честваме тази своя природа, купуваме продукти, които ни таргетират заради това. От бира, до пица и дезодорант, шампоан, ние нямаме нищо против да купуваме неща, които ни казват, че сме вдетинени - гордеем се!
  • Мъжете харесват жени. О, Боже мой, как ги харесваме! Или по-точно, определен тип жени, съдейки от рекламата в глобален план. По някаква общомъжка причина харесваме дългокраката блондинка или брюнетка. Изправена до автомобил или мотициклет, ние я обожаваме - прави превозното средство тройно по-красиво. Може би на някакво примитивно ниво си мислим, че ще си хванем за гадже момиче с вид на плеймейтка като си купим луксозна кола? Или пък, че ако имаме такова гадже, че тя ще ни купи мотор? Сексът продава, дами и господа. Момичетата привличат вниманието ни във всякаква реклама, включително на бирата, която толкова обичаме. А, да, има и реклами с красавици, които целуват момчета с вид на зубър, задръстени, не много във форма. Идеално е! Кой мъж не би се вторачил в това?
  • На мъжете не им харесва мъжествеността им да бъде поставяна под въпрос. Не, сър! И само някой да посмее да ни съобщи, че не сме мъжа, за когото се мислим! Тогава ние незабавно ще се втурнем в магазините, за да изкупим продукта му и да поправим дефектите си. 
  • Мъжете дават всичко да ги ласкаят. Истина е. Дори не се проявява деликатно, напълно директно е. Обожаваме комплиментите. Ако рекламата посочи силните ни и красиви страни, ще я накрадим с вниманието си и вевнтуално с покупка. Има примери за това навсякъде по света. Когато става дума за финансови продукти, например, винаги се слага егото ни в центъра на маркетинговото съобщение - разказва се колко добре сме се справили до момента с живота, кариерата, как искаме да подсигурим семействата си в безопасност. Умни сме, прозорливи сме и затова знаем че точно тези продукти са точно за нас. При технологиите искаме последните модели. Дори при нещо толкова просто като бургера, не желаем да приемем по-малко от най-доброто. Толкова сме взискателни към всичко, а пък изглежда, накрая като че ли повечето продукти и услуги напълно удовлетворяват високите ни изисквания. Каква ирония!
  • Мъжете обичат предизвикателствата. Това е заложено в нашето ДНК. Независимо дали става дума да си намерим пътя, без да искаме помощ, или да се справим сами с кръстословицата. И най-добрият начин да се използва тази мъжка менталност в рекламата е като се постави предизвикателство. Ето защо имаме бирени предизвикателства, предизвикателства на хранителни марки. Тест драйв. Най-лютият сос в света. Най-силната бира. Бихте ли изпробвали най-силната бира? Ако сте мъж, най-вероятно - да, нали?Предизвикателствата стимулират чувството ни за мъжественост. 

Пол Сагът, колумнист на сайта Advertising.About.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ