Какво печелим от новия алгоритъм на Google за маркетинг

Google промени света на SEO в маркетинга с въвеждането на новия си алгоритъм Hummingbird („колибри”- англ. ез.), но не много маркетинг източници коментират как точно.

Какво се случва?

Нищо реално не се промени коренно по отношение на подредбата на резултати от търсенето в Google с изключение на това, че се вдъхва живот на по-дългия въпрос, пише американското списание Entrepreneur. Всичко, което е работило досега, продължава да е ефективно. Например, уникалното и ангажиращо, т.е. провокиращо споделяния и коментари съдържание, остава цар в интернет маркетинга. Линковете, осигурени чрез използване на добра оптимизация, все още са важни. Ключовите думи трябва да бъдат внимателно избирани и използвани от модераторите на сайтовете.

Най-голямата и единствена промяна се състои в начина, по който Google интерпретира интернет търсенето ни.

Hummingbird разчупва старите навици. До неотдавна пишехме въпроса си и алгоритмът използваше думите в него, след което ни затрудняваше, като показваше линкове, които се отнасят към смисъла на отделните думи, не на цялата фраза. Този на цялата фраза може да е съвсем различен, нали? С други думи, Google тренира цяло поколение потребители на мрежата да й задават въпроси чрез изброяване на ключови думи, които имат малко общо с това, което искат да знаят и въпроса, който биха задали в разговорната си реч. Опитвахме да предположим къде ще ни отведе търсачката и се надявахме на най-доброто.

Докато четете това, имайте предвид, че търсачките са единствените уеб сайтове, които имат за цел да накарат потребителите да прекарат колкото се може по-малко време в тях.

С интелигентните промени, които Panda и Penguin представиха на пазара с интернет търсенето, беше само въпрос на време големите умове на Google да измислят начин да направят машината си по-добра и да я накарат да търси контекста, а не да гледа на думите като на отделни фрагменти, написани един до друг.

Hummingbird е съвършено нов алгоритъм, който работи чрез иновативна технология. Кръстен е на красивата птичка колибри, защото създателите му имат за цел да подскажат, че е по-бърз и точен от останалите, също както птицата. Google го нарича „най-страхотния” си алгоритъм и го представи през август, а компанията функционира от 15 години и през цялото това време събра база данни, която днес може да се определи като най-подробната в света. Наричана е още „най-голямото познание” на човечеството. при целият този масив от информация се оказва най-съществено доколко функционално го използваме. 

Алгоритъмът има значение и за гласовото търсене (conversational search). Ако ползвате интернет браузъра Google Chrome може би сте забелязали малка иконка на микрофон в ъгъла на лентата за търсене. Когато потребителят кликне върху нея, може да зададе въпрос с глас. Въпросът се изписва в търсачката и след това излизат резултати.  Ако отговорът на запитването е в графиката на Google Knowledge, се показва информационна карта с уместни факти, показани като списък от сайтове, които търсещият може да посети и, да се надяваме, да открие отговора на въпроса си. Практиката сочи, че Google Speak е много по-полезна услуга, ако се зададе въпрос в смисъла на вид разговор с машината, отколкото ако се произнесат само ключови думи. Това е една от причините за въвеждането на Hummingbird.

Лошите новини.

Има един аспект на алгоритъма, за който всъщност никой не говори. Като търсещи хора, очакваме машината да ни достави страниците с линкове към уебсайтовете с най-висок ранг, за да отговори на въпроса ни. Като администратори на уебсайтове очакваме да правим тези рейтинги, като предлагаме интересно съдържание, каквото се надяваме да съвпадне с търсените отговори. Това, което не очакваме обаче, е отговорът на въпросите ни да се показва пред търсещия преди да имаме шанса да го впечатлим с усиления си труд и той да влезе в сайта ни. Защо да не влезе?

Да кажем, че искате да знаете как се казват сестрите и братята на президента ви. Има много сайтове, които могат да ви информират, като ги посетите. Техните администратори работят засилено и играят по правилата на Google, за да ви привлекат да кликнете на тях, но често въпроси като „Има ли …(Барак Обама наример) братя и сестри?” води до отговор чрез самата информационна графика. Отваря се страница в Google, на която пише да или не. В нея се изписва отговорът. (като на снимката след текста, отнесена към примера за Обама). „Може да има много чудесни информационни сайтове”, коментира CNN, „и те могат да крият чудесни изненади, но защо да се затрудняваме да кликваме върху тях, като Google вече е отговорила на въпроса ми чрез информационната си графика”. Това е проблем пред SEO.

Как може маркетингът да спечели от предимствата на Hummingbird?

Освен недостатъци, алгоритмът има големи предимства, въпреки първоначалните притеснения за загуба на значението на единичните ключови думи в търсенето. Ако тези думи имат по-малко значение, то съчетанието от тях във въпрос става по-важно. Способността на търсачката да дава отговор на дълги въпроси е най-важна, което значи, че отново съдържанието е цар. То е от най-голямо значение за сайтовете, държи ги живи и прави линкове ефективни. Бизнесът с малък маркетинг бюджет може да повиши присъствието си в интернет чрез него. Без съмнение съдържанието винаги е отговорът. Най-важно е да дадете на търсачката възможност да ви открие. Това означава да разширите хоризонта на сайта си като увеличите броя на страниците за вход в него като отговор на въпроси, задавани в интернет във връзка с вашата ниша. По-големият брой страници (с отговори) ще ви помогне да стенете по-забележими в търсенето, да покриете повече теми във вашия бранш.

Не забравяйте да използвате видео и информационни графики. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ