"Какво сте сторили за мен наскоро?" и други важни въпроси за бранда

 Какво сте сторили за мен наскоро? и други важни въпроси за бранда

Названието бранд означава нещо модерно, уместно, приложимо. С това ще се съгласи всеки маркетинг мениджър.

И въпреки че по същество то съдържа повелите на модерната епоха, много марки изостават от съвременността си. Това се случва, когато им се изплъзват актуалните предпочитания на клиентите. Когато се губи представа за случващото се и се разчита на репутация от миналото.

Как да се върне брандът в коловоза на модерното?

С маркетинг, продуктови иновации, технологии или с тотално ново предложение за продукт. Първата стъпка трябва да бъде да се определи уникалното значение на компанията на пазара.

Тук следват 5 акции, задължителни в усилията за осъвременяване на корпоративното име.

● Комуникирайте визия. Всички марки имат предимства и недостатъци. Важно е вашата винаги да разбира динамиката на пазарната среда. Дори Apple – световна марка, символ на модерността, която изглежда непогрешима в това отношение, е критикувана за бъдещето на иновациите й. Щом се смята, че тя може да излезе от пътя на новото и хитовото, всяка компания може да го стори. Още повече, че при нея това е акцент.

Всеки бранд мениджър трябва да гледа напред към хоризонта и да бъде готов да адаптира компанията си към най-новото на пазара незабавно, преди да е станало късно.

● Задавайте въпроси. Едно от големите предизвикателства пред бранд мениджърите е заплахата да изпуснат новините. Това, което клиентите желаят и мотивацията им да купуват, се менят бързо. Огромен проблем е липсата на добра осведоменост за настоящия момент. Ето защо се препоръчва на маркетинг експертите: възможно най-често оптимизирайте инструментите си за изследвания – социални медии, фокус групи, магазини. В тях задавайте въпроси.

● Правете иновации. Развълнувайте редовните си клиенти. Предложете нещо непознато, така че да привлечете нови. Бизнесът не може да живее дълго без да се обновява. Това е естественият цикъл на всички процеси. Винаги трябва да имате отговор на потребителския въпрос „Какво сте сторили за мен наскоро?“.

● Бъдете отворени към новите форми на дистрибуция. Помислете: съвременният потребител купува онлайн в пъти повече, отколкото маркетолозите си представяха преди години. Затова, обмислете отново линията си на дистрибуция и направете продуктите си още по-достъпни в сравнение с миналото.

● Поемайте рискове. Една от най-големите грешки, които бранд мениджърът може да допусне, е да бъде консервативен. Да каже „Ние не бихме могли да сторим това?“. Реалността повелява, че процесът на покупка от страна на потребителите е различен отпреди година и съвсем друг отпреди пет. Това, което ви е правило успешни вчера, може да не работи днес. Затова, бъдете отворени за всички опции и бъдете склонни да приемате свежи и различни опции за реклама.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ