Какво ще се случи с рекламните сървъри

Какво ще се случи с рекламните сървъри

Какво ще се случи с рекламните сървъри

„Това е бъдещето на всички нас в онлайн рекламата.“ С тези думи започна презентацията си по време на столичния конгрес на дигиталната индустрия Webit 2011 Жакуб Олески. Той е мениджър бизнес развитие за Централна и Източна Европа в Smart Adserver – компания, която се занимава с хостинга на реклама в мрежата, част от която е реализирана под формата на кампании в смартфони и табелти. Работи с 320 хил. клиента, с милиарди печалби.

Рекламните сървъри (ad servers), за които той говори, са компютърни сървъри, по-точно уеб сървъри, които складират реклами, използвани в онлайн маркетинга и ги доставят на посетителите на сайтовете. Съдържанието на уеб сървърите постоянно се обновява, така че сайтът или страницата, на които рекламата е изложена, съдържа винаги нови реклами (банери, статични изображения, анимации) или текст, когато са посетени или обновени (refresh) от един потребител.

Освен това рекламният сървър изпълнява много различни задачи като например да отчита броя на импресиите/кликванията върху една реклама и да регистрира активността, която е от значение за маркетинга.

„През 2000 г. с бума на кризата в интернет се стигна до принудително развитие от отдадена („хоствана“) софтуерна среда до софтуера като цел“, каза Олески. Според него сега идва нова епоха. „Ерата на PC е в зенита си и всички знаем, че се движим към нови екрани, които се развиват много по-бързо от световната мрежа. В Щатите мобилните приложения ще се утроят между януари и декември 2013 г. След 5-10 години телевизорите и дигиталните устройства ще са обединени. Това означава, че ще бъдем заобиколени от реклами навсякъде – вкъщи, по пътя за работа. Също както във филма „Джони Мнемоник“, отбеляза още той. („Джони Мнемоник“ (Johnny Mnemonic) е канадски филм от 1995 г., базиран на разказ със същото име от Уилям Гибсън. Главната роля в него се изпълнява от Киану Рийвс. Лентата пресъздава възгледите на Гибсън за бъдеще на света, управлявано от големите корпорации и силно източноазиатско влияние – бел. ред.).

Специалистите очакват, че в бъдеще пазарът на дисплейна реклама ще бъде определен от две тенденции: 1.) процесите за транзакциите в тях ще са изцяло автоматизирани и ще се случват в реално време; 2.) всичко ще е насочено към потребителите и техния вкус, демография, пол. Рекламата ще е силно персонализирана.

Всъщност наблюдателите твърдят, че вече няма много място за рекламните сървъри в цялата тази екосистема и че те ще загинат, изместени от DSP платформите – системи, които позволяват на рекламодателите, поръчали дигитална реклама, да управляват многобройни сметки за обмен на реклама и информация чрез един интерфейс.

Олески обаче е убеден, че рекламните сървъри ще продължат да бъдат важни в системата на дигиталната реклама, защото те „натискат бутончето в края на веригата“ и имат достъп до самите потребители, така че в крайна сметка решават дали една рекламна обява ще се пояи на десктопа или не.

„В резултат на развитието на софтуера нашият бизнес в бъдеще ще остане фокусиран върху хостинг, но ще опитаме да създадем и една нова платформа за дигитализация. Тези, които не успеят да го направят няма да оцелеят“, коментира още той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ