Когато сексът не продава

Когато сексът не продава

Сексът в маркетинговите кампании обикновено отблъсква жените. Ако обаче се използва правилно, той може да ги накара да купят, показа ново проучване, цитирано от Business News Daily.

Като цяло негативното отношение на жените към сексуалните образи в рекламата може да се смекчи, когато те промотират продукт, който се възприема като луксозен, рядък и с висока стойност.

„Повечето жени спонтанно реагират негативно на сексуалните образи“, казва психологът Катлийн Вос от университета в Минесота. „Теорията за сексуалната икономика обяснява защо – секси образите настройват дамите враждебно, защото те мислят за секса като за нещо неежедневно, специално и рядко.“

Преди началото на изследването Вос и колегите й предричат, че негативното отношение на жените към рекламите със сексуална образност може да се смекчи, ако сексът е представен по определен начин. А именно, като нещо много ценно. Например в комбинация с луксозни стоки, които комуникират ексклузивност и висока стойност.

За да тестват хипотезата си, изследователите показали на участници – мъже и жени, реклами за дамски часовници. В някои от рекламите часовникът бил показан до силно сексуализирано изображение, докато в други имало снимка на величествена планина. Освен това в някои от рекламите цената на часовника била показана като 10 долара, а в други – като 1250 долара.

Станало ясно, че жените реагират най-негативно в случаите, когато сексът е съчетан с ниска цена. Много по-положителни реакции са отчетени, когато разголеният образ е съчетан с висока стойност на продукта. Мъжете, от друга страна, реагират еднакво на секси рекламите, без значение колко струва продуктът, показан в тях.

Жените споделят, че комбинацията секс-евтиния ги кара да се чувстват разстроени, отвратени, неприятно изненадани и гневни.

Второ проучване потвърди резултатите от експеримента и показа, че реакциите не зависят от това дали хората са в ситуация, която предполага реална покупка, или не. Според Вос откритията показват, че говорим за процеси, които текат на много дълбоко, интуитивно равнище и трябва да се вземат предвид от рекламодателите и творците, за да имаме една правилно въздействаща психологически реклама.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
САЩ започват голяма военна операция „Южно копие“ срещу латиномериканските наркокартели
Борисов: България може още днес да получи дерогация за санкциите срещу руския петрол
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
Германия ще събира наборни войници чрез жребий и със задължителен медицински преглед
Мафията в TikTok: Как престъпните групировки използват социалните мрежи за набиране на кадри?
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20