Лоялните клиенти - богатството на компанията!

Лоялните клиенти - богатството на компанията!

Ако някой ви предложи да повишите продажбите си с 50% без да увеличавате бюджета на маркетинга, ще се заинтригувате ли? Разбира се, че да, нали?! Кой  професионалист в маркетинга или пък мениджър ще остане безразличен към такава оферта? А всъщност, това постижимо ли е? Да, напълно, уверява MarketingAbout.com.

Отделете минута и се замислете за огромния брой досиета на сигурни, лоялни клиенти в офиса ви, които не сте отваряли с месеци. Ръководството на бизнеса често си позволява скъпо струващата грешка да спре да обгрижва клиентите, щом те са потвърдили, че ще останат верни на марката. Година по-късно шефовете на компании се чудят какво е станало и как така, изненадващо е намаляло обществото на лоялните им, стабилни клиенти.

Няма такова нещо като „в кърпа вързан клиент“. Много от смятаните за такива хора и организации за учудване на маркетинга и мениджмънта си тръгват. Защо? Има няколко причини:

      - Почувствали са, че цената на продукта или услугата ви е прекалено, нечестно висока.

      - Не са срещнали отговор на оплакването си.

      - Получили са специална оферта от конкуренцията.

      - Тръгнали са си, защото са доловили, че на вас не ви пука за тях.

Последните две причини са труден за преглъщане залък, но само който си признае, че заради тях са си тръгнали верните му, сигурни клиенти, може да започне първите стъпки по пътя към увеличаването на приходите без разширяване на маркетинг бюджета. Те означават, че компанията някак е изпуснала топлата си връзка с тези, които са й верни и за поддържането на която са необходими по-малко усилия. И че конкурентът е доловил това.

Преди да започнете да влагате парите си в целта да привличате нови лоялни клиенти имайте предвид, че световната статистика сочи, че обикновено повтарящите се клиенти реално харчат една трета повече. Препоръките от тях са в пъти по-силни и въздействащи, отколкото от тези, еднократно използвали услугата ви. Да продадете нещо на тях и да ги убедите да си купят често е пет пъти по-евтино.

Как да затвърдите връзката си с тези хора, които са богатството на компанията? Третирайте ги като партньори, без които бизнесът не би могъл да съществува. Опитайте да задоволите нуждите и изискванията им чрез правилните продукти и услуги, подкрепени от промоции, които са поставени в правилното време и място. Едно от най-отблъскващите за клиентите неща е безразличието към тях. То се долавя веднага и има мигновен негативен ефект. Дългосрочната потребителска лоялност не е постижение, а дълготрайно предизвикателство.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ