Малкият бизнес в дигиталната икономика

Малкият бизнес в дигиталната икономика

Малкият бизнес в дигиталната икономика

Да си признаем. Клиентите много се промениха. Те знаят повече за продуктите и услугите ни отвсякога. Парадигмата на образоване на хората какво да правят със стоките ни се преобърна с главата надолу. Тв вече влизат в магазините ни, знаейки какво точно искат и защо трябва да платят за него.

Хората са суперзапознати. Стават все по-умни, по-хитри.

Дойде епохата на дигиталната икономика и информирания потребител. В нея хората искат сами да изследват това, което им се предлага да купуват. Проучване на Forrester в САЩ показва, че в момента, когато са решили да купят, клиентите в страната са преминали 70-90% от пътя си в процеса на продажбата. Това се е случило преди въобще да са се обърнали към търговеца.

Днес можем да купуваме всичко в интернет. От коли и къщи до луксозни стоки. Става с няколко кликвания на мишката. Стоките бързо се пакетират и доставят от служители на фирмите, а кой знае, някой ден може да го правят и роботи. Работи се в тази насока.

През 2013 г. един от всеки петима американци е правил голямото си пазаруване на храни и продукти за уикенда, без въобще да стане от креслото у дома. За добро или лошо.

Дигиталният свят продължава да еволюира. Потребителите все повече зависят от него. Малкият бизнес трябва да приеме тази промяна и той самият да се промени. За него има и добри новини. Дигиталната икономика му предлага да се състезава с големите конкуренти на едно и също място. Местоположението престава да бъде решаващо конкурентно предимство. 

Какво да предприеме търговецът днес, в тази обстановка?

Познавайте клиентите си максимално добре. Разберете профила на идеалния си клиент. Ако продавате продукти, които хората биха купили онлайн, тогава е важно да бъдете там, където са хората. Помислете за електронна търговия в сайта си, в eBay и др.

Бъдете откриваеми. В този момент от развитието на търговията на дребно е решаващо компанията да се намира лесно. Потребителите търсят в интернет преди и след покупката. Помислете публикувате ли в мрежата информация, която им помага в процеса по пътя към покупката.  

Използвайте тактики на местна почва. Не забравяйте силата на рекламата от уста на уста за малкия бизнес. Ако имате доволен клиент, нека той ви помогне, като каже за бизнеса ви добра дума. Според Nielsen повече от 84% от хората биха се доверили на препоръка от доволен клиент и биха предприели действия за покупка. Колкото повече доволни клиенти имате, толкова повече ще се разказва историята за продукта ви и толкова по-лесна ще бъде следващата ви продажба.

Промяната се случва. Готови ли сте? Навлязохме в епоха, в която преживяването на покупката трябва да е възможно най-автоматизирано и автономно за купувача. Колкото повече човешко общуване се иска, за да се купи от вас, толкова повече пречки създавате пред продажбите си. Това не означава, че каналът за продажби или присъствието ви в търговията на дребно ще изчезнат. Но означава, че ще трябва да се промените и да свикнете с новия вид купувач. Този, които е приел промяната по-рано, ще бъде водещ.

От списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ