Маркетинг по модела на Хари Потър

Маркетинг по модела на Хари Потър

Маркетинг по модела на Хари Потър

Името Хари Потър днес се оценява на милиони долари.

Феноменално продаваемата история на момчето магьосник е добър пример за налагане на марката и създаване на емоционална обвързаност с клиента. Електронното издание Entrepreneur предлага пет съвета за брандиране, базирани на невероятния успех на възпитаника на "Хогуъртс":

    1. Добър продукт. Само умен маркетинг не е достатъчен, ако продуктът е лош. Ако очакванията на клиентите не са оправдани, повторните покупки секват и възможността за реклама от уста на уста е унищожена завинаги.

    2. Емоционална връзка. Потребителската лоялност се основава на три фактора: стабилност, устойчивост и сигурност.

    3. Реални разкази и коментари онлайн. Популярността на историята за Хари Потър първоначално набра сила чрез разказите на приятели и близки, които бяха заинтригувани от първата книга. След като името на малкия магьосник стана по-известно, общността от фенове сама се организира, започна да се събира в интернет и потърси активно общуване. Тогава авторът на романа Джоан Роулинг и издателят й започнаха да захранват с оригинални материали онлайн общностите, давайки им повод за радост и дискусии. Извод: Създайте повод за свободен поток от коментари в реалното и виртуалното общуване.

   4. Маркетинг на очакването. Поставете потребителите в ситуация на съспенс. Накарайте ги да искат повече, като изчакате нетърпението им да достигне връхната си точка. Така, в момента на изчакване, те ще се обръщат към старите предложения с вашето име и ще се получи реклама на познатото. След това подарявайте новата информация на части, задържайте резултатите от промоционалните събития и обгърнете с тайнственост следващия продукт с вашето име, така че да започнат предположения.

  5. Постоянство. Ако потребителите вече са лоялни и са изградили емоционална връзка с марката е много важно да оправдаете очакванията им за развиване на марката. Не правете резки завои към нови канали за презентиране, където рекламата не е очаквана. Създайте си собствена политика на маркетинг и я спазвайте упорито. Джоан Роулинг например отказва образът на Хари Потър да се популяризира чрез детските менюта на MCDonalds и продължава да залага на познатите средства, където името на нейният герой е познато и търсено и където не се слива с останалите нашумяли приказни персонажи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ