Маркетинг уроци, вдъхновени от „В обувките на Сатаната”

Маркетинг уроци, вдъхновени от „В обувките на Сатаната”

Маркетинг уроци, вдъхновени от „В обувките на Сатаната”

„Със съпругата ми гледаме „В обувките на Сатаната” (Breaking Bad). Да, знам, че сме малко възрастни за късния му час на излъчване… Не мога обаче да не отбележа, че въпреки че е филм с измислен сюжет, съдържа някои ценни уроци за маркетинга.”

Това пише в списание Inc. редовният му маркетинг автор Джефри Джеймс. Той открива брандинг изводи дори в хитовия сериал. Търсенето на такива в популярни филми, или в личните пиар кризи на знаменитости, е честа практика на маркетинг авторите от САЩ.

Виж още: PR уроци от проблемите на Чарли Шийн

Ето какво пише Джеймс.

Един от маркетинг уроците, които могат да се изведат от „В обувките на сатаната” е, че за да създадеш марка, трябва да се фокусираш най-вече върху качеството. В случая на сериала главният герой и учител Брайън Кранстън разбира, че не му остава много живот и се заема да прави наркотици – продукт, който едва ли би могъл да се даде за пример. Въпреки това, може да се отбележи, че най-важното според него в тази му инициатива, е да се постигне най-високо качество.

Ако отправим поглед към всички търговски марки, ще видим същото нещо. Брандът се гради на обещание за качество на продукта и когато това обещание не се спази, продажбите намаляват. Продуктът залязва. Добър реален пример в тази насока е General Motors. Тя се бори десетилетия да се върне към предишната си репутация на производител на качествени автомобили. Това е битка, която става за нея все по-трудна, особено след последната й акция за изтегляне на автомобили от пазара. Случаят повтаря извода, че качеството на продукта е по-решаващо от маркетинга му.

Друго, което може да се припомни като маркетинг закон, е че качеството трябва да бъде облечено в красива форма. Ако качественият продукт има атрактивен дизайн, това е формула за успех. Разбира се, един от примерите икони в тази насока е Apple. Тя успя да убеди милиони по света да асоциират с качество логото й с ябълката, белият цвят на продуктите й, усещането за допир на деликатния екран с докосване, чувството че технологията е красив ум.

Не на последно място: Дистрибуцията е толкова важна, колкото бранда. Това е просто правило, което се обяснява с истината, че ако хората не могат да купят продукта ти, няма как да разберат колко е качествен той и колко добре изглежда. Хиляди велики продукти са се провалили, защото създателите им не са успели да им подсигурят мрежа за доставки. За подходящ пример може да се посочи Tesla. Тя предлага автомобили, които са хубав и качествен продукт, но е почти невъзможно на много места в Америка те да се доставят и захранват, така че да се движат и изпробват. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ