Маркетингът очаква „интернет на нещата“

Маркетингът очаква „интернет на нещата“

Маркетингът очаква „интернет на нещата“

Хората по света все повече използват мобилни устройства и нови приложения. В същото време потребителската електроника у дома става интелигентна. Пералани се предлагат с опция за дистанционно контролиране на изпирането чрез смартфона, така че да отпадне ангажиментът на човека да бъде вкъщи, за да включи машината. Климатици също се свързат със смартфона.

Устройствата от помощ на потребителя в дома му стават една мрежа, назовавана „интернет на нещата“ (Internet of Things или IoT в чуждестранните медии). Става дума за свързването на колкото може повече предмети от ежедневието ни с нас чрез онлайн безжична връзка – умни хладилници, часовници, автомобили, термостати, дори четки за зъби и маратонки.

Още нови и нови екрани и системи за установяване на местонахождението на потребителя ще се впишат в живота чрез тях, което логично ги прави атрактивни за маркетинга. Той винаги е там, където се екраните, накъдето гледа погледът на човека.

„Така нареченият „интернет на нещата“ провокира повече спекулации, обсъждания и коментари за личната неприкосновеност от всяка друга модерна дума от технологичната индустрия в последната година. Не е трудно да се разбере защо. Концепцията е, че интернет връзката се измества от десктоп и мобилните устройства към всичко във физическия свят, от дрехи през здравни монитори до домакински електроуреди и коли. Възможността в бъдеще да се разширят дигиталните връзки по-надълбоко в дома и всекидневните продукти хваща въображението на маркетолозите и шефовете на рекламни агенции. Те си представят как брандирани съобщения ще могат да се предават чрез технологиите в почти всеки аспект от живота на хората. Това ще е небивало проникване“, посочва сайтът Mediapost от САЩ.

В тази връзка той съобщава новината, цитирана и от Business Insider, че американската Асоциация за мобилен маркетинг учредява специализиран съвет във връзка с „интернет на нещата“, „който да държи марките в час с развитието на IoT технологиите“. Съветът ще работи като мозъчен тръст в тази развиваща се насока и си поставя за цел да определя как компаниите да подхождат към развитието на „интернет на нещата“ и пазара на преносима потребителска електроника, съставен от предлагане и купуване на умни дрехи, часовници и други високотехнологични аксесоари. „Той ще помага на маркетолозите да се подготвят за следващия мобилен феномен и ще внедрява култура на образоване, експериментиране и иновации“, обяснава Шерил Далия, ръководител стратегии в асоциацията, сред чиито членове се включват компании като Procter & Gamble, MasterCard, Coca-Cola и HP.

Създателите на инициативата възприемат „интернет на нещата“ като пространство, което ще се развива бързо и ще бъде следвщата насока на света на мобилното. Дали прогнозата им ще се сбъдне, предстои да видим.

Те считат за важни индикатори, които ще покажат потребителския отговор към IoT, реакцията на хората към новия часовник Apple Watch. Припомнят, че различни големи брандове като BMW, Starwood Hotels и Nike вече разработват приложения специално за часовника, който ще бъде пуснат в продажба в Щатите за 399 долара. Употребата на тези технологии ще подскаже на маркетинга дали това ще бъде новото му поле за развитие. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ