Милиони деца гледали рекламите на алкохол по време на Мондиала

Милиони деца гледали рекламите на алкохол по време на Мондиала

Нужен е по-стриктен контрол върху рекламирането на алкохолни напитки по време на популярни спортни прояви, излъчвани по телевизията. До този извод достигат специалистите от британската национална агенция Alcohol concern, които се занимават с превенция от вредата от алкохола върху гражданите.

Само във Великобритания рекламите на спиртни напитки по време на Световното първенство по футбол са били гледани от минимум 1 млн. деца на възраст между 4 и 15 г, пише campaignlive.co.uk. Броят на непълнолетните в страната, които са проследили рекламните клипове на известните марки бира и други видове алкохол, вероятно достига до 5 млн., ако се включат и гледаните телевизионни предавания, свързани с футбола. Само по време на мача на Англия с Алжир, 1.4 млн. деца са видяли три известни на Острова реклами на марки алкохол.

Специалистите предупреждават родителите, че посланията на рекламите сериозно влияята върху разбиранията на децата за правилно и неправилно, добро и лошо. Те подчертават, че колкото повече деца са изложени на маркетинга на алкохол, толкова по-голяма е вероятността в бъдеще те да започнат да пият системно, и то на крехка възраст.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ